Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Oι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση αφορούν στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες

Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο εφέτος σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, από μείωση κατά 0,3% τον Ιούνιο 2019 και έναντι αύξησης 0,9% τον Ιούλιο 2018.

Όπως κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, οι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση αφορούν στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Ενώ μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου, ξεχωρίζει η (εποχική) μείωση κατά 25,4% στις τιμές σε ένδυση- υπόδηση λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων και οι ανατιμήσεις κατά 1,6% στην Υγεία, λόγω κυρίως των φαρμακευτικών προϊόντων και κατά 1,5% στις Μεταφορές λόγω κυρίως της βενζίνης.

Ειδικότερα, η μηδενική μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο προέκυψε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, αλλαντικά, γιαούρτι, τυριά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε χοιρινό, πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, πατάτες.

*0,9% στη «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

*2,1% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές-επισκευές.

*0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*1,7% στα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*0,4% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

*0,3% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*2,3% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*2,5% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

*3,6% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,4% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, υπηρεσίες παροχής καταλυμάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση (Ιούλιος προς Ιούνιο), ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός σημείωσε τον Ιούλιο εφέτος αύξηση 0,4%, από αύξηση 0,2% τον Ιούνιο 2019 και έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε τον Ιούλιο 2018. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε εφέτος μείωση 1,2% έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ