Πόσα έβγαλαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος και λοιπά supermarket από τα capital controls

Πόσα έβγαλαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος και λοιπά supermarket από τα capital controls
Όσοι πίστευαν ότι οι ουρές που σχηματίστηκαν στα supermarket ειδικά τις πρώτες δύο εβδομάδες των capital controls θα είχαν αποτέλεσμα οι μεγάλες αλυσίδες να …τρελαθούν στο χρήμα, τώρα αναθεωρούν. Τα στοιχεία του 7μήνου δείχνουν ότι όλη αυτή η ιστορία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα πυροτέχνημα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι στις περισσότερες κατηγορίες, οι πωλήσεις του 7μήνου είχαν αρνητικό πρόσημο. Τα γαλακτοκομικά υποχώρησαν κατά 5%, τα αλκοολούχα ποτά κατά 7%, τα αναψυκτικά κατά 4% και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης επίσης κατά 4%. Μείωση 2% είχαμε στα προΪόντα προσωπικής περιποίησης. Ποια προϊόντα παρουσίασαν αύξηση; Όπως αναμενόταν αυτά με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής: στο +7% βρέθηκαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, στο 2% τα σνακ και στο +5% τα συσκευασμένα τρόφιμα.

Όσο για το άθροισμα των πωλήσεων των μεγάλων αλυσίδων (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Βερόπουλος, Μαρινόπουλος κλπ) η μηνιαία εξέλιξη των πωλήσεων δείχνει ότι τον Ιούλιο παρουσιάστηκε μικρή άνοδος μόλις 0,7% παρά τον γενικό χαμό των πρώτων ημερών. Δηλαδή, διεκόπη ένα σερί πτωτικών ποσοστών, της τάξεως του 3,4% (για τον Ιούνιο) έως 5,2%. Να σημειωθεί βεβαίως ότι ο Ιούλιος ήταν μήνας και αύξησης του ΦΠΑ. Όσο και αν οι αλλαγές στους καταλόγους έγιναν το τελευταίο 10ήμερο, όλο και κάτι θα έχει τσιμπήσει ο τζίρος εξαιτίας του ότι οι αυξήσεις φόρου έγιναν κατά κύριο λόγο σε προϊόντα που διακινούνται μέσα από τα supermarket.

Μήνα προς μήνα, η εξέλιξη των πωλήσεων στα supermarket έχει ως εξής και επιβεβαιώνει τους αναλυτές της IRI οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η τάση στις πωλήσεις των supermarket είναι πτωτική:

Ιανουάριος: 0%
Φεβρουάριος: +2%
Μάρτιος: -5,2%
Απρίλιος: -3,6%
Μάιος: -2,9%
Ιούνιος: -3,4%
Ιούλιος: 0,7%

Για όσους αναρωτιούνται τι έγινε στο κρίσιμο διάστημα από τι 28/06 έως τις 10/07, πράγματι οι πωλήσεις αυξήθηκαν εκρηκτικά ακόμη και κα΄τα 37% σε επίπεδο εβδομάδας. Μια εβδομάδα ήταν όμως και πέρασε. Η έφοδος στα σούπερ μάρκετ, η οποία επί της ουσίας μεταφράζεται σε στοκάρισμα των καταναλωτών προϊόντων υψηλής διατηρησιμότητας «κόστισε» ακριβά στον κλάδο, καθώς οι τέσσερις βδομάδες που ακολούθησαν ήταν αρνητικές και μάλιστα με υψηλά ποσοστά πτώσης από 6,5% έως 10,8%. Η συνολική εικόνα του Ιουλίου κατέληξε οριακά θετική στο 0,7%

Οι προβλέψεις είναι αρνητικές για τη συνολική πορεία του 2015, καθώς ούτε η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων εκτιμάται ότι θα μπορέσει αντισταθμίσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ήδη σημαντικές απώλειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ