Χατζηδάκης:3+10 πρότυπα υποκαταστήματα δείχνουν το νέο πρόσωπο του ΕΦΚΑ

 Χατζηδάκης:3+10 πρότυπα υποκαταστήματα δείχνουν το νέο πρόσωπο του ΕΦΚΑ

Ήδη τρία πιλοτικά πρότυπα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ σε Αττική (Αγία Παρασκευή και Πετρούπολη) και Θεσσαλονίκη (Τούμπα) ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα, θα λειτουργήσουν άλλα 10 σε Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης, Καλαμαριά, Ξάνθη, Ιωάννινα, Ηλιούπολη, Νέα Φιλαδέλφεια, Αθήνα (περιοχή Γκάζι) και Δραπετσώνα

 

Αλλάζουν «πρόσωπο» τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, με αναβάθμιση της κτιριακής και της υλικοτεχνικής υποδομής και της αισθητικής τους και καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων με τους υπαλλήλους ροής και υποδοχής, που έχουν ήδη «πιάσει δουλειά» σε 27 υποκαταστήματα.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε ανακοίνωσή του, λειτουργούν ήδη τρία πιλοτικά πρότυπα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ σε Αττική (Αγία Παρασκευή και Πετρούπολη) και Θεσσαλονίκη (Τούμπα). Το αμέσως επόμενο διάστημα, θα λειτουργήσουν άλλα 10 σε Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης, Καλαμαριά, Ξάνθη, Ιωάννινα, Ηλιούπολη, Νέα Φιλαδέλφεια, Αθήνα (περιοχή Γκάζι) και Δραπετσώνα.

Σήμερα, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, επισκέφθηκε το πρότυπο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στην Αγία Παρασκευή, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτη Τσακλόγλου, τη Γενική Γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης, Παυλίνα Καρασιώτου, τον διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή και τον αρμόδιο υποδιοικητή, Γιώργο Γκράτζιο.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, τα πρότυπα υποκαταστήματα σηματοδοτούν τη μετάβαση του ΕΦΚΑ στη νέα εποχή και έχουν σχεδιαστεί, έτσι ώστε να είναι φιλικά τόσο προς τους ασφαλισμένους, που τα επισκέπτονται, όσο και προς τους εργαζόμενους του φορέα. Στόχος είναι η συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και του εργασιακού περιβάλλοντος των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ. Διαθέτουν σύγχρονο εξοπλισμό Πληροφορικής και Δικτύων και πάγιο εξοπλισμό, θέσεις εξυπηρέτησης κοινού (front office), με ομοιόμορφη προσέγγιση και συνέπεια κατά την παροχή υπηρεσιών για όλους τους πολίτες, γρήγορα και αποτελεσματικά. Διαθέτουν επίσης λειτουργικά διαμορφωμένες back office θέσεις εργασίας με κατάλληλους χώρους αρχειοθέτησης, (κάτι που βάζει τέλος στις γνωστές εικόνες με τους στοιβαγμένους φακέλους στα γραφεία και την άναρχη χωροθέτηση). Στο ισόγειο των κτιρίων θα βρίσκεται ο υπάλληλος υποδοχής. Δημιουργείται επίσης ειδικός χώρος αναμονής των πολιτών, όπου θα βρίσκεται ο υπάλληλος ροής, ο οποίος θα κατευθύνει τους πολίτες, ώστε να διεκπεραιώνουν εύκολα και γρήγορα τις συναλλαγές τους.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Επιχειρούμε να περάσει ο ΕΦΚΑ σε μία νέα εποχή. Με καινούργιες ψηφιακές υπηρεσίες. Με εκτεταμένη συνεργασία με τα ΚΕΠ. Με τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Με το 1555, που ήρθε, για να μείνει και έχει αλλάξει την καθημερινότητα στην επαφή των ασφαλισμένων με τον ΕΦΚΑ και, τώρα, με τις υπηρεσίες ροής και υποδοχής, όπως γίνεται στον ιδιωτικό τομέα. Και με τα πρότυπα καταστήματα, όπως αυτό στην Αγία Παρασκευή, που δείχνει τον δρόμο για το ποιον ΕΦΚΑ θέλουμε να δημιουργήσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Υπάρχουν επιπλέον δύο τέτοια φιλικά προς τον πολίτη καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύντομα, ακολουθούν άλλα 10. Την εικόνα που βλέπετε σήμερα εδώ θέλουμε να έχει ο ΕΦΚΑ σε όλη την Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, προχωρούμε και με την πλήρη ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ, που είναι ακόμα ένα πολύ μεγάλο βήμα. Μιλάμε για την ψηφιοποίηση όλων των αρχείων και το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, στο οποίο θα συνενωθούν 88 βάσεις δεδομένων, καθώς σήμερα δεν επικοινωνεί η μία με την άλλη.

Όλα αυτά δημιουργούν μία τελείως διαφορετική πραγματικότητα τόσο για τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, όσο και για τους ασφαλισμένους».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, υπογράμμισε: «Ο εκσυγχρονισμός του ασφαλιστικού συστήματος ήταν ένα από τα βασικά στοιχήματα της κυβέρνησης.

Ειδικά, στην περίπτωση του ΕΦΚΑ νομίζω ότι είχαμε τεράστια άλματα. Αυτό φάνηκε κυρίως από την επίλυση του προβλήματος των εκκρεμών κύριων συντάξεων και τις υπόλοιπες προσπάθειες που έχουμε κάνει στον τομέα αυτό.

Όμως, εκσυγχρονισμό θέλει και η ίδια η εικόνα του οργανισμού. Με τα πρότυπα καταστήματα που προκύπτουν μέσα το πρόγραμμα ανακαίνισης που υλοποιεί η διοίκηση του ΕΦΚΑ, δημιουργείται ένα πολύ καλύτερο περιβάλλον τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και για τους ασφαλισμένους. Και αυτό είναι κάτι θετικό για όλους».

Ο διοικητής του ΕΦΚΑ, Παναγιώτης Δουφεξής, τόνισε: «Καθημερινά, μετατρέπουμε τον e-ΕΦΚΑ σε μία σύγχρονη δημόσια υπηρεσία. Με νέες ψηφιακές και κτιριακές υποδομές. Σήμερα, εδώ στην Αγία Παρασκευή, βλέπουμε το νέο πρόσωπο του e-ΕΦΚΑ».

Υπενθυμίζεται ότι ο εκσυγχρονισμός των υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ έρχεται σε συνέχεια μίας σειράς πρωτοβουλιών, που έχουν ήδη αναληφθεί, με γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη κατά τις συναλλαγές του με τον ΕΦΚΑ:

- Τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής στα πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα.

- Θεσμοθέτηση των ηλεκτρονικών ραντεβού.

- Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555.

- Διεύρυνση των υπηρεσιών που παρέχονται ηλεκτρονικά από τον ΕΦΚΑ, που έχουν φτάσει τις 80.

- Διεκπεραίωση συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ.

- Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive, που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ