Μυτιληναίος, «λευκός ιππότης» για ΔΕΗ και Αμύνταιο

Η πρόταση - έκπληξη που «έριξε» στο τραπέζι

Μυτιληναίος, «λευκός ιππότης» για ΔΕΗ και Αμύνταιο

 

Περί τα 110 εκατ. ευρώ προτείνει να καταβάλλει ο Μυτιληναίος για την αναβάθμιση του Αμύνταιου, με αντάλλαγμα την τροφοδοσία με ρεύμα της Αλουμίνιον μέσα από μακροχρόνιο διμερές συμβόλαιο.

Σε επιστολή που απέστειλε προς τον επικεφαλής της ΔΕΗ Μ.Παναγιωτάκη, τον υπ.Ενέργειας Γ.Σταθάκη και τη διευθύνουσα σύμβουλο του υπερ- Ταμείου Ρ. Αικατερινάρη, η Μυτιληναίος μέσω της πρότασης δίνει λύσεις τόσο στη ΔΕΗ που αναζητούσε τα απαραίτητα κεφάλαια για τη συνέχιση λειτουργίας του εργοστασίου του Αμυνταίου όσο και στη Μυτιληναίος καθώς εξασφαλίζει στην βιομηχανία Αλουμίνιον, προμήθεια ρεύματος σε ανταγωνιστικό κόστος.

Ο επικεφαλής της εταιρείας έχει δώσει ένα στίγμα των μελλοντικών του κινήσεων, κατά την προ ημερών παρουσίαση προς τους αναλυτές. Εκεί είχε μιλήσει για τρεις σημαντικές κινήσεις που έρχονται στον ενεργειακό τομέα, εκ των οποίων η πρώτη αφορούσε προφανώς την πρόταση συνεργασίας προς τη ΔΕΗ.

Στην επιστολή της Μυτιληναίος επισημαίνεται η σημασία του ρόλου της ΔΕΗ για τη στήριξη της βιομηχανίας και υπογραμμίζεται ότι έχει έρθει η στιγμή και για τη βιομηχανία να στηρίξει τη ΔΕΗ, περιγράφοντας τα οφέλη για τις δύο πλευρές, αλλά και τα επόμενα βήματα. Αυτά είναι να ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών για να συμφωνηθούν οι όροι της σύμβασης. Εφόσον αυτό συμβεί, τα έργα αναβάθμισης θα τα αναλάβει η ΜΕΤΚΑ, ενώ οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν απρόσκοπτα να δουλεύουν στην μονάδα, η οποία έπειτα από την αναβάθμισή της, θα μπορεί να διεκδικήσει από καλύτερη θέση, αποδεικτικά διαθεσιμότητας ισχύος (ΑΔΙ). Επίσης η σύμβαση με τη ΔΕΗ θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για την επίτευξη των μνημονιακών στόχων, δηλαδή να αφαιρεθεί το μερίδιο της υψηλής τάσης (έως και 20%) από τους υποχρεωτικούς στόχους για τη μείωση των μεριδιών της ΔΕΗ στη λιανική αγορά.

Στο μεταξύ σε θετικό έδαφος κινείται σύμφωνα με τις πληροφορίες η ανταπόκριση των Βρυξελλών απέναντι στο ελληνικό αίτημα για παράταση της διάρκειας ζωής του Αμυνταίου, από τις 17.500 ώρες λειτουργίας στις 32.000 ώρες.

.