Η Airbus δοκιμάζει νέα σχέδια πτερυγίων στον τεχνολογικό αγώνα με την Boeing

 Η Airbus δοκιμάζει νέα σχέδια πτερυγίων στον τεχνολογικό αγώνα με την Boeing

Στόχος η κατασκευή φτερών που είναι μακρύτερα, ελαφρύτερα, πιο λεπτά και διαθέτουν πτυσσόμενα άκρα για να πετούν πιο βιώσιμα.

 

Η Airbus εντείνει τις δοκιμές της ριζοσπαστικής νέας τεχνολογίας πτερυγίων, καθώς ο κατασκευαστής αεροπλάνων θέτει τα θεμέλια για έναν μελλοντικό διάδοχο της σειράς A320 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, αλλά αντιμετωπίζει μια μάχη για να μειώσει το κόστος.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της Βρετανίας Νουσράτ Γκάνι εγκαινίασε ένα εργοστάσιο τεχνολογίας πτερυγίων στη νοτιοδυτική Αγγλία την Τρίτη για να βοηθήσει στο σχεδιασμό και την κατασκευή φτερών που είναι μακρύτερα, ελαφρύτερα, πιο λεπτά και διαθέτουν πτυσσόμενα άκρα για να πετούν πιο βιώσιμα.
«Είναι το πρόγραμμά μας να προετοιμάσουμε τεχνολογίες που θα χρειαστούμε για την επόμενη γενιά αεροσκαφών Airbus, όποια κι αν είναι αυτή», είπε στους δημοσιογράφους η Σου Πάρτριτζ, επικεφαλής του προγράμματος Wing of Tomorrow της εταιρείας.

Το άνοιγμα έρχεται καθώς η Boeing ερευνά μια επιμήκη, εξαιρετικά ελαφριά ιδέα που ονομάζεται Transonic Truss-Braced Wings.

Η επιλογή του σχεδιασμού των πτερυγίων και των μεθόδων παραγωγής από κάθε κατασκευαστή, μαζί με τις εξελίξεις του κινητήρα, θα διαμορφώσουν τον ανταγωνισμό των αεροσκαφών στο δεύτερο μισό του αιώνα.

Πηγές του κλάδου εκτιμούν ότι η Airbus ξοδεύει σε «εκατοντάδες εκατομμύρια» δολάρια στο Wing of Tomorrow.

Επισήμως, η έρευνα θα μπορούσε να ωφελήσει οποιοδήποτε έργο, αλλά όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα σε έναν διάδοχο του μονόκλιτου A320, το οποίο η Airbus είπε ότι θα μπορούσε να παρουσιαστεί μεταξύ 2035 και 2040.


«Πρόκειται για την προετοιμασία της τεχνολογίας για ένα μελλοντικό προϊόν μονού διαδρόμου, άρα ένα προϊόν υψηλής (παραγωγής)», είπε ο Partridge για ένα σύνολο μοντέλων επίδειξης.

«Πρέπει να αναπτύξουμε σύνθετες τεχνολογίες για να βγάλουμε το βάρος από την πτέρυγα, αλλά πρέπει να είναι με το σωστό κόστος και τη σωστή ικανότητα παραγωγής».

Επί του παρόντος, το A320/321 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και το ανταγωνιστικό Boeing 737 είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, αλλά οι σχεδιαστές πιστεύουν ότι τα σύνθετα υλικά θα επιτρέψουν στα μελλοντικά φτερά να λεπτύνουν με αποτελεσματικούς νέους τρόπους.

Το κύριο εμπόδιο είναι ότι τα σύνθετα εξαρτήματα κοστίζουν περισσότερο στην παραγωγή - ένα κενό που είναι πιο δύσκολο να καλυφθεί στα ακριβά A320 και 737 παρά σε μεγαλύτερα πίδακες που έχουν ήδη κατασκευαστεί από σύνθετα υλικά.

Η Partridge είπε ότι η Airbus ήταν σε συνομιλίες με τουλάχιστον τρεις προμηθευτές για να μειώσει το κόστος και να επιλέξει τα ανταλλακτικά πιο αποτελεσματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ