Eurobank: Οι καθυστερήσεις στις ιδιωτικοποιήσεις υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών

Eurobank: Οι καθυστερήσεις στις ιδιωτικοποιήσεις υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών

Την προειδοποίηση ότι ο εκλογικός κύκλος μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων διατυπώνει η Eurobank.

Σε μελέτη της η τράπεζα παρατηρεί πως το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος τοποθετείται χρονικά στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς. Συνεπώς, η επίτευξη του στόχου εσόδων 1,5 δισ. ευρώ για το 2019 καθίσταται αβέβαιη, γεγονός που επιτείνεται από τη διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών που θα λάβουν χώρα έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους και της προεκλογικής περιόδου που ατύπως έχει ήδη ξεκινήσει.


Η Eurobank σημειώνει ότι από το 2011 έως και σήμερα έχει ολοκληρωθεί μία σειρά ιδιωτικοποιήσεων που εισέφεραν έσοδα της τάξης των 5,5 δισ. ευρώ. Μεταξύ των έργων που έχουν ολοκληρωθεί, συγκαταλέγονται η πώληση των ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και ΔΕΣΦΑ, η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων και η πώληση πλήθους ακινήτων εντός και εκτός Ελλάδας. Ωστόσο, παραμένουν ανολοκλήρωτες πολλές σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις που περιλαμβάνονταν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ ήδη από τον Ιούλιο του 2015 και σύμφωνα με το 3ο Πρόγραμμα Οικονομικής Προσαρμογής θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη του τελευταίου τον Αύγουστο 2018. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Ελληνικό, ο ΔΑΑ, η Εγνατία Οδός, τα Ελληνικά Πετρέλαια, η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, κάποιες εκ των οποίων βρίσκονται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο ωρίμανσης.

Οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων στερούν την οικονομία από σημαντικά οφέλη τονίζει η Eurobank. Η θετική επίδραση των ιδιωτικοποιήσεων, προσθέτει, είναι πολυδιάστατη και περιλαμβάνει, εκτός από την αύξηση των δημοσίων εσόδων και την επακόλουθη μείωση του δημοσίου χρέους, τα αναπτυξιακά οφέλη από την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος, την εισαγωγή τεχνολογιών και καινοτομίας, καθώς και την ενίσχυση του ανταγωνισμού μέσω του ανοίγματος συγκεκριμένων αγορών προς όφελος των καταναλωτών.