Κομισιόν: Πρόστιμο 329 εκατ. ευρώ σε Delivery Hero-Glovo για καρτέλ

Κομισιόν: Πρόστιμο 329 εκατ. ευρώ σε Delivery Hero-Glovo για καρτέλ

Είχαν προηγηθεί έφοδοι σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Βερολίνο και τη Βαρκελώνη το 2022 και το 2023

Πρόστιμο 329 εκατ. ευρώ συμφώνησε να πληρώσει η Delivery Hero, προκειμένου να διευθετήσει έρευνα της Κομισιόν, η οποία διαπίστωσε συμπαιγνία με την ισπανική ανταγωνίστριά της, Glovo, προτού την εξαγοράσει. Η Κομισιόν ανέφερε ότι οι δύο εταιρείες είχαν προηγουμένως συνωμοτήσει, ώστε να μοιράσουν τις αγορές παράδοσης φαγητού στην Ευρώπη, μοιράστηκαν μεταξύ τους ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες μέσω μηνυμάτων στο WhatsApp και συμφώνησαν επίσης να αποφύγουν την αμοιβαία απόσπαση προσωπικού.

Η εποπτική αρχή ανέφερε ότι η παράνομη συμπεριφορά έλαβε χώρα μεταξύ Ιουλίου 2018 και Ιουλίου 2022, όταν η Delivery Hero απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Glovo. «Η υπόθεση αυτή είναι σημαντική, διότι αυτές οι πρακτικές διευκολύνθηκαν μέσω της αθέμιτης χρήσης της μειοψηφικής συμμετοχής της Delivery Hero στην Glovo», δήλωσε σε ανακοίνωσή της η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής αρχής της ΕΕ, Teresa Ribera. «Είναι επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή επιβάλλει κυρώσεις για συμφωνία μη λαθροθηρίας, όπου οι εταιρείες σταματούν να ανταγωνίζονται για τα καλύτερα ταλέντα και μειώνουν τις ευκαιρίες για τους εργαζομένους».

Είχαν προηγηθεί έφοδοι σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Βερολίνο και τη Βαρκελώνη το 2022 και το 2023. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, καθώς ο κλάδος της παράδοσης φαγητού αντιμετώπιζε έντονο ανταγωνισμό και χαμηλά περιθώρια κέρδους μετά την πανδημία. Οι παραγγελίες μειώθηκαν όταν κόσμος επέστρεψε στα εστιατόρια μετά τα lockdown.

Η Delivery Hero, με έδρα το Βερολίνο, είχε προηγουμένως ενημερώσει τους επενδυτές ότι αναμενόταν πρόστιμο από την ΕΕ για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων, που ενδεχομένως θα ξεπερνούσε τα 400 εκατ. ευρώ. Το τελικό πρόστιμο ανήλθε σε περίπου 223,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το μερίδιο της Glovo είναι σχεδόν 106 εκατομμύρια ευρώ. Η Επιτροπή εξήγησε ότι μείωσε τα πρόστιμα κατά 10%, επειδή οι δύο εταιρείες παραδέχτηκαν τις παραβάσεις τους και συμφώνησαν να συνεργαστούν. Τα πρόστιμα για παραβιάσεις των αντιμονοπωλιακών κανόνων μπορούν να φτάσουν έως και το 10% των παγκόσμιων εσόδων μιας εταιρείας, αν και σπάνια φτάνουν σε αυτό το επίπεδο.

Ο τελικός διακανονισμός «είναι σχεδόν 20% χαμηλότερος από τον αναμενόμενο και αντανακλά, μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι η Επιτροπή αναγνώρισε χαμηλότερη ένταση των ζητημάτων που διερευνήθηκαν για ορισμένες περιόδους», ανέφερε η Delivery Hero σε δήλωση μετά την ανακοίνωση.

Στην έρευνά της, η Κομισιόν ανέφερε ότι οι εταιρείες είχαν ανταλλάξει πληροφορίες σχετικά με ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης. Η κατανομή της αγοράς μεταξύ τους εξάλειψε τις υπάρχουσες αλληλεπικαλύψεις και απέφυγε τη δημιουργία νέων, σύμφωνα με την αντιμονοπωλιακή αρχή της ΕΕ. Η τότε μειοψηφική συμμετοχή της Delivery Hero της παρείχε ένα βασικό εργαλείο για τον συντονισμό με την Glovo, ανέφερε η ΕΕ. Η συμφωνία συμμετοχής τους περιλάμβανε ρήτρες μη λαθροθηρία και παρείχε θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της Glovo, σύμφωνα με την ρυθμιστική αρχή.

Remaining Time -0:00

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ