ΟΛΘ: Επιπλέον επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

ΟΛΘ: Επιπλέον επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Άνοδικά κινήθηκε η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο. Τα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ για την κρουαζιέρα

Διάκριση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μέσω της ανάδειξης του Πρόεδρου Δ.Σ. & Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριου Θεοφάνη σε Port Professional of the Month, για το μήνα Απρίλιο, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό ΛιμένωνESPO(EuropeanSeaPortsOrganization).

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λόγω της θέσης του, των υποδομών του, του ευρέος φάσματος παρεχόμενων υπηρεσιών και του σημαντικού πελατολογίου του, τόσο στη Β. Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες, επισήμανε ο κ.Θεοφάνης σε συνέντευξη που παραχώρησε και φιλοξενείται στο διαδικτυακό τόπο τουEuropeanSeaPortsOrganizationμε αφορμή την ανάδειξή του σε Port Professional of the Month.

Στην ίδια συνέντευξη ανέφερε ότι σύμφωνα με την κίνηση του πρώτου τριμήνου, το 2019 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να φτάσει στα 450.000 TEUs και του συμβατικού φορτίου σε 4.500.000 τόνους, ενώ το 2018 η διακίνηση ήταν 425.000 TEUs και 3.850.000 τόνους αντίστοιχα.

Σχετικά με τις μελλοντικές επενδύσεις ο κ. Θεοφάνης τόνισε πως το κομβικό σημείο είναι η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά 460 μέτρα και με ωφέλιμο βάθος -17.6μ. Το έργο αυτό ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. και η ολοκλήρωσή του, που αναμένεται στο τέλος του 2022, θα επιτρέπει την εξυπηρέτηση πλοίων χωρητικότητας 180.000 TUEs (Super Post New Panamax) και θα αυξήσει τη χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε 1.300.000 TUEs, δίνοντας ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις η ΟΛΘ Α.Ε. σχεδιάζει δύο μεγάλες επενδύσεις στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, συνολικού ύψους 120.000.000 ευρώ που αφορούν: την επέκταση του κρηπιδώματος 24 κατά 410m (βάθος -16,5μ.), δίνοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων τύπου Panamax, και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, δημιουργώντας νέο βαθύτερο κρηπίδωμα μήκους 600μ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του Συμβατικού Σταθμού σε 4.000.000 τόνους .

Για τις προκλήσεις στο τομέα της κρουαζιέρας και της επιβατικής κίνησης, ο κ.Θεοφάνης αναφέρθηκε στη στρατηγική της εταιρείας να προσελκύσει τις εταιρείες κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στη συνεργασία που έχει ξεκινήσει με τις τοπικές αρχές σε επίπεδο Δήμου και Περιφέρειας, αλλά και με τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «προϊόν κρουαζιέρας» ελκυστικό για τις εταιρείες. Σημεία κλειδιά για τον ίδιο, θα αποτελέσουν η αξιοποίηση του εμβληματικού κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου και η ανάπτυξη μη-λιμενικών δραστηριοτήτων εντός του λιμανιού.