«Κανόνι» Airtickets και Travelplanet24 - Τι θα γίνει με τους κατόχους εισιτηρίων (update)

Μεγάλες οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες φαίνεται να την ωθούν σε λουκέτο, αντιμετωπίζει η Tripsta - Αντιμέτωποι με την ανεργία 180 υπάλληλοι

«Κανόνι» Airtickets και Travelplanet24 - Τι θα γίνει με τους κατόχους εισιτηρίων (update)

Ένα βήμα πριν το κλείσιμο βρίσκεται η εταιρεία Tripsta, η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) Airtickets και Travelplanet24.

 

Τα δύο τελευταία ελέγχουν μεγάλο μερίδιο στην έκδοση εισιτηρίων στην Ελλάδα και η αδυναμία όπως φαίνεται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις αεροπορικές εταιρείες απειλεί με άλλο ένα κανόνι την αεροπορική αγορά.

Η είδηση ότι η Tripsta κινδυνεύει με λουκέτο έγινε γνωστή από ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού και δυστυχώς επιβεβαιώνεται.

Η υπόθεση δεν ήχησε ως κεραυνός εν αιθρία στην εγχώρια ταξιδιωτική και αεροπορική αγορά καθώς αποτελούσαν κοινό μυστικό τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τους τελευταίους 6-7 μήνες.

Το άνοιγμα μάλιστα των δύο ηλεκτρονικών πρακτορείων λέγεται ότι φτάνει τα 70 εκατ.ευρώ. Πρόσφατα η εταιρεία είχε έρθει σε διακανονισμό με την Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) για να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις της σε δόσεις, αλλά δεν κατάφερε να ανταποκριθεί.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Φίλιππος Μπρίνκμανν, τους ανακοίνωσε ότι θα έπρεπε να απολυθεί το σύνολο των εργαζομένων (περίπου 180 άτομα).

Η ανακοίνωση της Tripsta

Σε ανακοίνωσή της η εταιρία επισημαίνει τα εξής:

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.

Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους, καταλήγει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ