Τα νέα επενδυτικά πλάνα για την «ΦΙΞ» και την «Μύθος»

Τα νέα επενδυτικά πλάνα για την «ΦΙΞ» και την «Μύθος»
Με τη συμπλήρωση ενός έτους από τη μεγάλη συμφωνία που έφερε τα δύο πασίγνωστα σήματα κάτω από την ίδια στέγη, δόθηκε η ευκαιρία για τον πρώτο απολογισμό αλλά και τη γνωστοποίηση του προγραμματισμού της επόμενης ημέρας η οποία περιλαμβάνει επέκταση σε νέες αγορές και επενδύσεις περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Με βασική επιδίωξη τη διατήρηση κερδοφόρας ανάπτυξης, η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία δρομολογεί για φέτος επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα υλοποιεί στοχευμένη στρατηγική για την ενδυνάμωση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αλλά και της εξωστρέφειας. Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Καραφυλλίδης «το 2016 η εταιρεία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου, όπως επίσης και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης της γκάμας των προϊόντων.

Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας για φέτος περιλαμβάνονται επίσης ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρείας και η επέκταση σε νέες αγορές». Οσον αφορά το επενδυτικό πλάνο για φέτος που προβλέπει κεφάλαια 12 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος του πενταετούς σχεδιασμού 2015-2019, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ. Οι φετινές επενδύσεις θα κατευθυνθούν κυρίως στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, καθώς και σε προωθητικές ενέργειες.

Ταυτόχρονα, στο επίκεντρο των αναπτυξιακών σχεδιασμών βρίσκεται και η περαιτέρω θωράκιση των mainstream σημάτων της εταιρείας: ΦΙΞ και Μύθος καθώς και η διεύρυνση με νέο κωδικό της κατηγορίας των αναψυκτικών. Συγκεκριμένα, το πρόσφατο λανσάρισμα της Tuborg Lemon Soda, προϊόν που αποτελεί καινοτομία συνολικά για τον όμιλο της Carlsberg παράγεται στην Ελλάδα για λογαριασμό της εγχώριας και της κυπριακής αγοράς.

Για τη Μύθος η εταιρεία εστιάζει κυρίως στο νεανικό κοινό, ενώ για τη ΦΙΞ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ελληνικότητα και την ιστορικότητα του σήματος. Αντίστοιχα, η εταιρεία προχωρά σε στοχευμένες κινήσεις προώθησης ανά κανάλι διανομής ενώ παίρνει για τη φετινή σεζόν «θέση» με πάνω από 1.000 ψυγεία στη μικρή λιανική και στην εστίαση. Υψηλά στην ατζέντα του επιχειρησιακού σχεδιασμού βρίσκονται και οι εξαγωγές, σήμερα αντιστοιχούν στο 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Ηδη η ζυθοποίια ολοκληρώσει δύο νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής, με την τελευταία να επιτρέπει την περαιτέρω διείσδυση της μπίρας ΦΙΞ στη συγκεκριμένη αγορά. Σημειώνεται ότι το 2015 η εξωστρέφεια εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 20% το 2015, ενώ για φέτος οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Αποτελέσματα 2015 Οσον αφορά τον «απολογισμό» του πρώτου χρόνου λειτουργίας του νέου σχήματος που προέκυψε μετά τη συγχώνευση της Μύθος Ζυθοποιίας με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση ως θετικός, κυρίως δεδομένων των δυσμενών πολιτικοοικονομικών εξελίξεων που επικράτησαν στη χώρα το 2015.

Και αυτό γιατί, παρά τις εκτιμήσεις ότι το 2015 η αγορά της μπίρας υποχώρησε 6% σε αξία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εμφάνισε σε συγκρίσιμη βάση ενισχυμένο τζίρο κατά 4% στα 142 εκατ. ευρώ και σημαντική αύξηση της κερδοφορίας κατά 50%. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, τα λειτουργικά κέρδη κυμάνθηκαν στα 10,5 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση κατά μισή ποσοστιαία μονάδα καταγράφηκε και σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, το οποίο σήμερα αγγίζει το 29%.

Η σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας αποδίδεται από τη διοίκηση στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας που επιτεύχθηκαν με τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, καθώς και στη βελτίωση του κόστους παραγωγής, του κόστους διακίνησης και του καθαρού τζίρου ανά εκατόλιτρο. Οσον αφορά τις επενδύσεις του 2015, ανήλθαν στα 7 εκατ. ευρώ και είχαν ως κεντρικό άξονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2015 ο κ. Καραφυλλίδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «αποδεικνύεται ότι η απόφαση της συγχώνευσης ήταν μια πολύ σωστή απόφαση».

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ