Εταιρείες διαχείρισης δανείων: Στα 5,1 δισ. ευρώ έφτασαν οι ρυθμίσεις στο 9μηνο

Εταιρείες διαχείρισης δανείων: Στα 5,1 δισ. ευρώ έφτασαν οι ρυθμίσεις στο 9μηνο

Οι servicers υποστηρίζουν επίσης τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό ως ένα επιπλέον εργαλείο για τη διευθέτηση οφειλών

Δάνεια συνολικού ύψους 89 δισ. ευρώ βρίσκονται στα χέρια των Εταιρειών Διαχείρισης Δανείων, με στοιχεία 30/9. Σε αυτά περιλαμβάνονται δάνεια ύψους 69 δισ. ευρώ εκτός τραπεζικών ισολογισμών, ποσό που αντιστοιχεί στο 30% του ληξιπρόθεσμου ιδιωτικού χρέους στην χώρα.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της ΕΕΔΑΠ, οι Εταιρείες Διαχείρισης συνεχίζουν να επικεντρώνονται πρωταρχικά στην επίτευξη συναινετικών λύσεων ρύθμισης με όλους τους δανειολήπτες.

Στο πλαίσιο αυτό, στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης Δανείων συνεργάστηκαν με πάνω από 100.000 οφειλέτες προκειμένου να αποπληρώσουν τις οφειλές τους και να ανακτήσουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, μέσα από ρυθμίσεις ύψους 5,1 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία των ρυθμίσεων αφορά σε δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές (μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια). Αναλυτικότερα, το ποσόν των 3,5 δισ. ευρώ αφορά σε μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων και το 1,6 δισ. ευρώ αφορά σε δάνεια τραπεζικών ιδρυμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνεπείς δανειολήπτες με οφειλές συνολικού ύψους 3,36 δισ. ευρώ, εντάχθηκαν στα προγράμματα προσωρινής ισχύος (12 μηνών) που εκπόνησαν και έθεσαν σε εφαρμογή τον Μάιο 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης για το «πάγωμα» των κυμαινόμενων επιτοκίων βάσης.

Οι servicers υποστηρίζουν επίσης τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό ως ένα επιπλέον εργαλείο για τη διευθέτηση οφειλών, κυρίως φυσικών προσώπων και μικρών επιχειρήσεων με οφειλές σε πολλούς πιστωτές. Συγκεκριμένα, η εγκρισιμότητα σε πλήθος αιτήσεων από πλευράς Εταιρειών Διαχείρισης Δανείων έφτασε στο 76% τον Σεπτέμβριο 2023, με τις συνολικές εγκρίσεις ρυθμίσεων οφειλών μόνο για τον μήνα Σεπτέμβριο, να ανέρχονται σε 0,5 δισ. ευρώ

Όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία Εννεαμήνου 2023, οι Εταιρείες Διαχείρισης:

● Δέχθηκαν πάνω από 124.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσο όρο, έναντι 114.000 την ίδια περίοδο του 2022. Παρά την αύξηση του πλήθους εισερχόμενων κλήσεων, το μέσο επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) στα τηλεφωνικά κέντρα των Εταιρειών ανήλθε στο 90% τον Σεπτέμβριο του 2023.

● Επεξεργάστηκαν πάνω από 25.000 αιτήματα το μήνα απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από το κανονιστικό πλαίσιο (μέσοι όροι αριθμού αιτημάτων και χρόνου απόκρισης).

● Διευθέτησαν περίπου 7.500 παράπονα πελατών, με μέσο χρόνο απόκρισης σημαντικά μικρότερο της εποπτικής απαίτησης, και βελτιωμένο κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, έπειτα από τις φυσικές καταστροφές ανά την Ελλάδα, οι οποίες είχαν σημαντικό αντίκτυπο στους οφειλέτες που περιλαμβάνονται μεταξύ των πληγέντων, οι Εταιρείες Διαχείρισης προχώρησαν σε οριζόντια αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε δανειολήπτες στις εν λόγω περιοχές, αλλά και σε αναστολή τηλεφωνικών οχλήσεων. Κύριος σκοπός είναι να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να αποτιμηθούν οι καταστροφές και να προσφερθούν στη συνέχεια, όπου απαιτείται, εξατομικευμένες λύσεις στους συνεργάσιμους δανειολήπτες. Για τον λόγο αυτό οι Εταιρείες Διαχείρισης καλούν τους οφειλέτες που έχουν προχωρήσει σε έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών από το Ελληνικό Δημόσιο να ενημερώσουν τις Εταιρείες Διαχείρισης που διαχειρίζονται οφειλές τους, προκειμένου να εκκινήσει η σχετική διαδικασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ