Απάντηση Κεραμέως στον... "αποτυχημένο άριστο" μαθητή: «Ούτε πέρυσι θα έμπαινε»

Απάντηση Κεραμέως στον... "αποτυχημένο άριστο" μαθητή: «Ούτε πέρυσι θα έμπαινε»

Η απάντηση της υπουργού Παιδείας στον μαθητή που συγκέντρωσε 20.998 μόρια, αλλά δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα.

Ανοικτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως απέστειλε μαθητής ο οποίος στις Πανελλήνιες Εξετάσεις συγκέντρωσε 20.988 μόρια και όμως, δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα.

Μεταξύ άλλων ο Διονύσης Κατάκαλος αναφέρει ότι "είμαι ένας αποτυχημένος άριστος" και εκφράζει τα παράπονα και τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων. Μάλιστα, θέτει ερωτήματα προς την υπουργό Παιδείας καθώς και πολλοί άλλοι συμμαθητές του βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με τη δική του. Ολόκληρη η επιστολή του μαθητή που δημοσιεύει το alfavita.gr, αναφέρει τα εξής:

"Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που "διακρίνει" τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;

Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο Λύκειο Αθηνών".

Η απάντηση της Νίκης Κεραμέως:

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε παρέμβασή της κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο, απαντώντας στη κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας. Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ