Η Ευρώπη εξακολουθεί να κερδίζει στις εισαγωγές LNG ακόμη και όταν οι τιμές πέφτουν

Περίπου το 68% του LNG που εξάγεται από τις ΗΠΑ κατευθύνεται στην Ευρώπη Η αβέβαιη ζήτηση της Κίνας κρατά τους πωλητές επιφυλακτικούς για το εμπόριο της Ασίας

Η Ευρώπη εξακολουθεί να κερδίζει στις εισαγωγές LNG ακόμη και όταν οι τιμές πέφτουν

Η Ευρώπη εξακολουθεί να κατακλύζεται από υγροποιημένο φυσικό αέριο παρά την πτώση των τιμών αναφοράς, καθώς η ζήτηση στην Ασία παραμένει υποτονική.

Πριν από λίγες εβδομάδες, έγινε πιο κερδοφόρα η παράδοση αμερικανικού LNG στην Ασία παρά στην Ευρώπη, αλλά αυτό το ασφάλιστρο ήταν ανεπαρκές για να παρασύρει φορτία μακριά από μια περιοχή που έχει πλημμυρίσει με το καύσιμο τους τελευταίους μήνες.

Περίπου το 68% του LNG που εξήχθη από τις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ενώ το 27% βρίσκεται καθ' οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τη Laura Page, ανώτερη αναλύτρια στην εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων Kpler. Παρά τις εικασίες ότι η ασιατική ζήτηση θα αυξηθεί αφού η Κίνα κατάργησε τους αυστηρούς περιορισμούς Covid, η επαναλειτουργία της χώρας ήταν ανώμαλη, οι μολύνσεις εξακολουθούν να είναι διαδεδομένες και υπάρχει το Σεληνιακό Νέο Έτος μπροστά.

«Κοιτάζοντας τις τιμές LNG φορτηγών στην Κίνα, η οποία είναι μια καλή ένδειξη της βιομηχανικής ζήτησης - μειώνεται, δεν υπάρχει ακόμη ανάκαμψη της δραστηριότητας», δήλωσε ο Arun Toora, αναλυτής στο ερευνητικό BloombergNEF. «Πρέπει πρώτα να περάσετε την περίοδο των διακοπών στην Κίνα».

Οι παραδόσεις LNG στην Ευρώπη βοήθησαν στην άμβλυνση μιας ενεργειακής κρίσης αυτόν τον χειμώνα, αφού η ρωσική προσφορά σωλήνων μειώθηκε. Αλλά ακόμη και όταν η ζήτηση είναι χλιαρή και στις δύο ηπείρους, η Ευρώπη θεωρείται εδώ και καιρό η αγορά έσχατης ανάγκης, με τους εμπόρους να έχουν πολλές πιθανότητες να βρουν αγοραστές στην Ισπανία, τη Γαλλία ή το Ηνωμένο Βασίλειο, που φιλοξενούν εκτεταμένες υποδομές εισαγωγών και εμπορικούς κόμβους.

Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ασία - όπως και στην Ευρώπη - είναι επί του παρόντος υγιή, ενώ ο καιρός δεν ήταν αρκετά κρύος για να αυξήσει την κατανάλωση. Πολλά εξαρτώνται από τις θερμοκρασίες για το υπόλοιπο του χειμώνα και στις δύο περιοχές και από τη βιομηχανική ζήτηση στην Κίνα εν μέσω της εμφάνισής της από τον Covid. Οι έμποροι που εξετάζουν ένα ταξίδι τουλάχιστον 20 ημερών από τις ΗΠΑ στην Ασία πρέπει να είναι σίγουροι για μια αξιόπιστη αγορά.

«Εάν υπάρξει ξαφνικό κρύο στην Ασία, ένας σημαντικός αριθμός σημειακών φορτίων θα μπορούσε να εκτραπεί από την Ευρώπη, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια ψυχρότερου καιρού εκεί», δήλωσε ο Toora . «Δεν θα βλέπατε την ασιατική ζήτηση να αυξάνεται σημαντικά, εκτός εάν οι τιμές πέσουν στα 15-18 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες».

Βέβαια, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG έχουν αμβλυνθεί τις τελευταίες εβδομάδες, αντανακλώντας την υποτονική κατανάλωση και τις διολισθαίνουσες τιμές, αλλά εξακολουθούν να είναι πάνω από τον εποχιακό κανόνα. Ωστόσο, η Morgan Stanley, η οποία μείωσε την πρόβλεψή της για την τιμή του φυσικού αερίου κατά το ήμισυ, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές τιμές δεν χρειάζεται να βρίσκονται πουθενά κοντά στις κορυφές του περασμένου Αυγούστου για να προσελκύσουν αποστολές.

Υπάρχουν κάποιες εκτροπές παραδόσεων, δείχνουν τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων. Ένα πλοίο φαίνεται να αλλάζει δρομολόγιο από τη βορειοδυτική Ευρώπη στην Ασία και ένα άλλο την περασμένη εβδομάδα άλλαξε προορισμό για να πλεύσει προς την Τουρκία αντί για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Αλλά πολλά δεξαμενόπλοια παραμένουν κοντά στη δυτική Ευρώπη, τοποθέτηση που θα τους βοηθήσει επίσης μόλις επανεκκινήσει τελικά η εγκατάσταση LNG Freeport στις ΗΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ