Ποιες αποκρατικοποιήσεις έχουν «φρενάρει»

Κινδυνεύει ο στόχος των εσόδων του ΤΑΙΠΕΔ

Ποιες αποκρατικοποιήσεις έχουν «φρενάρει»



 

Στον «αέρα» παραμένει το σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί ο στόχος των εσόδων που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Άλλωστε τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κυβέρνηση για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.

Χαρακτηριστικά στην έκθεσή της αναφέρει ότι πρόοδος υπάρχει μόνο στη μεταφορά και αξιοποίηση ακινήτων από την Ελληνική Εταιρεία Περιουσιακών Στοιχείων και Συμμετοχών. Όμως σε όλα τα μεγάλα πρότζεκτ υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις.

Οι καθυστερήσεις που καταγράφονται στις αποκρατικοποιήσεις, όπως στα ΕΛΠΕ, το Ελληνικό, τα 10 περιφερειακά λιμάνια, την Εγνατία Οδό και τη ΔΕΠΑ, αποδίδονται στα εμπόδια που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση και σε επιλογές ως προς τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στις δημόσιες εταιρείες.

Ο ΟΟΣΑ από την άλλη πλευρά στην έκθεση του μπορεί να βλέπει ανάπτυξη στην Ελλάδα, πλην όμως μιλάει και αυτός για επιτάχυνση στις αποκρατικοποιήσεις.

Ακόμη και επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, Πιερ Μοσκοβισί, έχει «χτυπήσει καμπανάκι» για την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων τονίζοντας ότι «έχουν διαπιστωθεί «καθυστερήσεις στη στελέχωση της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων εσόδων, στους διορισμούς στο δημόσιο και σε κάποιες ιδιωτικοποιήσεις, όπως η Εγνατία ή οι περιφερειακοί λιμένες».

Τα σχέδιο

Για τα Ιανουαρίου του 2019 έχει μετατεθεί η ημερομηνία υποβολής των προσφορών των Glencore και Vitol για την απόκτηση του 50,1% των μετοχών των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ). Αν και η διαγωνιστική διαδικασία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί από Οκτώβριο – Νοέμβριο η διαδικασία «φρέναρε».

Επίσης, η πώληση των λιγνιτικών μονάδων σκοντάφτει στα ζημιογόνα αποτελέσματα της «Μεγαλόπολης» και της «Μελίτης», αλλά και στο αρνητικό περιβάλλον για τον άνθρακα με τους επενδυτές να ζητούν κίνητρα για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο για τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και «ΔΕΠΑ Υποδομών» δεν έχει πάει ακόμη στη Βουλή. Αν και η εκκίνηση του διαγωνισμού ήταν για τον περασμένο Οκτώβριο, η διαδικασία μάλλον οδηγεί σε προσφορές περί το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Για την Εγνατία παραμένουν ακόμη εκκρεμότητες για τον διαγωνισμό παραχώρησης, ενώ για τα λιμάνια το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει καθυστερήσει στη θέσπιση πλαισίου για τις παραχωρήσεις των Οργανισμών Λιμένων.