Μετακομίζουν στη ΔΕΗ 200.000 πελάτες της Energa και της Hellas Power-Όλη η διαδικασία για τη μετάβαση

Όπως προκύπτει από την κοινή ανακοίνωση ΡΑΕ-ΔΕΣΜΗΕ, οι εταιρείες Energa και HellasPowert, διεγράφησαν από το μητρώο συμμετεχόντων της Χονδρεμπορικής αγοράς καθώς δεν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Η διαγραφή αυτή έχει ως αποτέλεσμα να τους απαγορευτεί η πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στους πελάτες που είχαν μέχρι σήμερα.
Τι θα γίνει με όλο αυτό τον κόσμο; Από τις ανακοινώσεις ΡΑΕ-ΔΕΣΜΗΕ προκύπτουν τα εξής:
1. Από τα ξημερώματα της 25ης Ιανουαρίου, θα ηλεκτροδοτούνται από την ΔΕΗ η οποία λειτουργεί για το σύστημα ως «τελευταίο καταφύγιο»
2. Η μετάβαση θα γίνει αυτόματα χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάποια ενέργεια ο καταναλωτής
3. Εντός τριών μηνών, ο πελάτης θα πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ ή αν θα επιλέξει κάποια άλλη ιδιωτική εταιρεία.
Από την πλευρά της, η ΔΕΗ με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι έχει ήδη ενεργοποιήσει την τηλεφωνική γραμμή 214-214-2000 (ώρες λειτουργίας Δευτέρα – Κυριακή, 08:00 – 20:00) για όσους έχουν απορίες. Ακολουθούν ολόκληρες οι ανακοινώσεις τόσο της ΡΑΕ και του ΔΕΣΜΗΕ όσο και της ΔΕΗ.
Η ανακοίνωση ΡΑΕ - ΔΕΣΜΗΕ
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΣΜΗΕ) ενημερώνουν τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας ότι με στόχο την προστασία του καταναλωτή, τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ο ΔΕΣΜΗΕ κατήγγειλε τις συμβάσεις Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας και διέγραψε τις εταιρείες προμήθειας "ENERGA" και "HELLAS POWER" από το Μητρώο Συμμετεχόντων της Χονδρεμπορικής Αγοράς, λόγω της μη εκπλήρωσης εκ μέρους τους των οικονομικών τους υποχρεώσεων.
Συνεπώς, οι εταιρείες αυτές "ENERGA" και "HELLAS POWER", σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, δεν μπορούν πλέον να προμηθεύουν ηλεκτρική ενέργεια σε πελάτες.
Η εξέλιξη αυτή δεν επηρεάζει καθόλου την αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στους πελάτες των εταιρειών αυτών, όπως άλλωστε προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, και δεν απαιτείται από την πλευρά των πελατών αυτών να προβούν άμεσα σε οποιαδήποτε ενέργεια.
Κατόπιν τούτου, οι πελάτες των εταιρειών "ENERGA" και "HELLAS POWER" θα εξυπηρετούνται, από ώρα 00:00 της 25ης/1/2012, αυτόματα από τον Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου (άρθρο 57, Ν. 4001/2011), που σήμερα είναι η ΔΕΗ ΑΕ.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου, οι πελάτες αυτοί θα πρέπει εντός τριών (3) μηνών να επιλέξουν τον προμηθευτή της αρεσκείας τους.
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ
Σε συνέχεια της σημερινής ανακοίνωσης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και του Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΣΜΗΕ), με την οποία γνωστοποιήθηκε η διαγραφή δύο συγκεκριμένων εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από το Μητρώο Συμμετεχόντων της Αγοράς, η ΔΕΗ Α.Ε. ενημερώνει τους πελάτες των υπόψη εταιρειών για τα ακόλουθα:
• Η ΔΕΗ, σύμφωνα με το ν. 4001/2011 άρθρο 57, αναλαμβάνει από ώρα 00:01 της Τετάρτης 25/1/2012 την προμήθεια των καταναλωτών αυτών με ηλεκτρική ενέργεια, ως Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου.
• Οι καταναλωτές αυτοί θα συνεχίσουν να έχουν αδιάλειπτη τροφοδότηση με ηλεκτρικό ρεύμα και δεν κινδυνεύουν με διακοπή της ηλεκτροδότησης.
• Επίσης, δεν χρειάζεται να προβούν άμεσα σε οποιαδήποτε ενέργεια.
• Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν.4001/2011, παρέχεται χρονικό διάστημα μέχρι τρεις (3) μήνες, προκειμένου οι καταναλωτές αυτοί να επιλέξουν τον Προμηθευτή της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, και να προβούν σε σύναψη σχετικής σύμβασης.
• Για το παραπάνω διάστημα, οι υπόψη καταναλωτές τιμολογούνται, όπως ορίζει ο νόμος, με τα αντίστοιχα δημοσιευμένα τιμολόγια της ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ, αντιλαμβανόμενη την εύλογη ανησυχία των πιο πάνω καταναλωτών, για διευκόλυνσή τους και πληρέστερη ενημέρωση, έχει ήδη θέσει σε λειτουργία την ειδική τηλεφωνική γραμμή: 214-214-2000 (ώρες λειτουργίας Δευτέρα – Κυριακή, 08:00 – 20:00).