Σε λειτουργία ηλεκτρονική πλατφόρμα επίλυσης διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους

Σε λειτουργία ηλεκτρονική πλατφόρμα επίλυσης διαφορών για καταναλωτές και εμπόρους
Την λειτουργία της πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανακοίνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου-GR.EC.A.

Η εν λόγω πλατφόρμα θα επιτρέπει τόσο σε καταναλωτές όσο και σε εμπόρους να επιλύουν εξωδικαστικά και ηλεκτρονικά τις διαφορές τους είτε αυτές αφορούν σε εγχώριες είτε σε διασυνοριακές συναλλαγές.

Η ΗΕΔ συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) σε κάθε χώρα, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών.

Η επιλογή του φορέα πρέπει να συμφωνηθεί και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη.

Στη χώρα μας, οι αρμόδιοι φορείς είναι Α) η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή” και Β) ο Μεσολαβητής Τραπεζικών-Επενδυτικών Υπηρεσιών.

Η διαδικασία πραγματοποιείται σε τέσσερα στάδια, είναι εύκολη, ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και εξυπηρετεί όλες τις χώρες της ΕΕ. Ο φορέας οφείλει να αποφασίσει εντός 90 ημερών.

Η ΗΕΔ εντάσσεται στο πλαίσιο της Οδηγίας 2013/11/ΕΚ, η οποία πρόσφατα εναρμονίστηκε στην ελληνική νομοθεσία (με την ΚΥΑ 70330/2015) και προβλέπει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασία Alternative Dispute Resolution στο σύνολο της ΕΕ.

Ο GR.EC.A. συμβουλεύει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να ενημερώσουν -το συντομότερο δυνατόν- τους όρους χρήσης, προσθέτοντας μία ακόμα δήλωση που θα πληροφορεί τους καταναλωτές για το φορέα ή τους φορείς ΕΕΔ, από τους οποίους καλύπτονται. Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί όλα τα eshops να προσθέσουν μία παραπομπή στον Ευρωπαϊκό Φορέα ΗΕΔ, ώστε να συμμορφωθούν προς την ανωτέρω Οδηγία.

Για περισσότερες πληροφορίες, στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://goo.gl/gf3zDh

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ