Έρευνα: Οι μισθωτοί στην Ελλάδα αγοράζουν όσα μπορούν, όχι όσα θα ήθελαν

Έρευνα στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων διενήργησε το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco και καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: οι μισθωτοί αγοράζουν όσα επιτρέπουν τα εισοδήματά τους και όχι όσα πραγματικά θα ήθελαν!
Στην έρευνα που διενεργήθηκε το χρονικό διάστημα 18-25 Φεβρουαρίου φαίνεται επίσης ότι οι μισοί περίπου μισθωτοί δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και βασικές ανάγκες. Η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών των μισθωτών για το 47% στηρίζεται σε ανάληψη καταθέσεων, ενώ το 16% αναγκάζεται να δανειστεί.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών. Μόνο το 22% δηλώνει, ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μην μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου.
Σε ό,τι αφορά στα εισοδήματα, το 53% των ερωτηθέντων, δηλώνει μείωση έναντι του 44% που δηλώνει σταθερότητα, καλύτερη εικόνα από τον Σεπτέμβριο (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79% δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση. Το 73% πιστεύει ότι η μείωση του εισοδήματος, οφείλεται στη μείωση του μισθού.
Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες, κυριαρχεί η απογοήτευση, ενώ κυρίαρχη είναι η αντίληψη, ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα. Όσον αφορά τώρα στα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, για πρώτη φορά η συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με 19% να μιλά για αύξηση και 31% για μείωση.
Από τις 17 βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, σε 11 είχαμε σταθερή δαπάνη από την πλειοψηφία των εργαζόμενων, ενώ στις υπόλοιπες 6 η δαπάνη μειώθηκε.
Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74% ) και τρόφιμα (73%), ενώ για περίπου 6 στους 10 για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί μπύρα. Το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Μειωμένη δαπάνη έχουμε περισσότερο από μισθωτούς κατώτερης μόρφωσης 45 - 54 ετών, άνδρες με εισόδημα 1001 έως 1200 ευρώ, που κατοικούν στην Αττική, ενώ μείωση αποτυπώνεται και στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35% που εμφανίζει να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Το βασικό συμπέρασμα της έρευνας, είναι ότι ο περιορισμός των εισοδημάτων τους για πολλά χρόνια, μετέβαλλε τους μισθωτούς από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές ανάγκης, «με όλα όσα αυτό συνεπάγεται τόσο σε ψυχολογικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε χαμηλό 16μήνου η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος τον Αύγουστο – Μηνιαία πτώση 48% στη λιανική
Θετική ήταν η συγκυρία και στην αγορά υγρών καυσίμων
Προσοχή: Ανακαλούνται μπισκότα πρωτεΐνης λόγω μούχλας
Η ανάκληση αποφασίστηκε για τις επίμαχες παρτίδες καθώς η εταιρεία δέχθηκε παράπονα από καταναλωτές παρουσία…
Συμφωνία ΥΠΑΝ με σούπερ μάρκετ για σταθερές τιμές στα σχολικά είδη - Παρέμβαση και για τα τρόφιμα
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, συναντήθηκε με τα εκπροσώπους σούπερ μάρκετ ζητώντας πάγωμα τιμών στα…
Έρχονται τα «κόκκινα» τιμολόγια ρεύματος - Τα κύρια χαρακτηριστικά των ευέλικτων τιμολογίων
Πότε θα τεθούν σε ισχύ
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο - Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι
Πώς γίνεται η διαδικασία
Nέο σκηνικό στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας - Οι δύο νέες κατηγορίες τιμολογίων
Τα πράσινα τιμολόγια το τελευταίο διάστημα είναι συστηματικά ακριβότερα σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές.
Nέα κατηγορία «ευέλικτων» τιμολογίων ρεύματος – Το κόκκινο χρώμα και τα χαρακτηριστικά του
Η χρέωση προμήθειας περιλαμβάνει ένα εκ των προτέρων οριζόμενο στοιχείο
Σούπερ μάρκετ: Ανοδος 1,84% στις τιμές τον Ιούλιο - Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, σε γενικές γραμμές το Α΄ επτάμηνο 2025 καταγράφονται ήπιες πληθωριστικές πιέσεις
Έρευνα: Πώς αλλάζουν οι οικονομικές συνήθειες των Ελλήνων το καλοκαίρι
O οικονομικός προγραμματισμός κάνει… παύση τους θερινούς μήνες, σύμφωνα με έρευνα της Plum
Επιφυλακτικοί στις δαπάνες οι Έλληνες καταναλωτές – Πλήγμα στην εστίαση τον Ιούνιο
Αναθεώρηση ακόμη και στα απολύτως αναγκαία
Σε ισχύ τα πρώτα δυναμικά τιμολόγια ρεύματος - Τι κερδίζουν οι καταναλωτές
Η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών στο σύνολο των καταναλωτών θα ολοκληρωθεί το 2030.