Έρευνα: Οι μισθωτοί στην Ελλάδα αγοράζουν όσα μπορούν, όχι όσα θα ήθελαν
Έρευνα στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων διενήργησε το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco και καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: οι μισθωτοί αγοράζουν όσα επιτρέπουν τα εισοδήματά τους και όχι όσα πραγματικά θα ήθελαν!
Στην έρευνα που διενεργήθηκε το χρονικό διάστημα 18-25 Φεβρουαρίου φαίνεται επίσης ότι οι μισοί περίπου μισθωτοί δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και βασικές ανάγκες. Η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών των μισθωτών για το 47% στηρίζεται σε ανάληψη καταθέσεων, ενώ το 16% αναγκάζεται να δανειστεί.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών. Μόνο το 22% δηλώνει, ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μην μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου.
Σε ό,τι αφορά στα εισοδήματα, το 53% των ερωτηθέντων, δηλώνει μείωση έναντι του 44% που δηλώνει σταθερότητα, καλύτερη εικόνα από τον Σεπτέμβριο (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79% δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση. Το 73% πιστεύει ότι η μείωση του εισοδήματος, οφείλεται στη μείωση του μισθού.
Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες, κυριαρχεί η απογοήτευση, ενώ κυρίαρχη είναι η αντίληψη, ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα. Όσον αφορά τώρα στα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, για πρώτη φορά η συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με 19% να μιλά για αύξηση και 31% για μείωση.
Από τις 17 βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, σε 11 είχαμε σταθερή δαπάνη από την πλειοψηφία των εργαζόμενων, ενώ στις υπόλοιπες 6 η δαπάνη μειώθηκε.
Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74% ) και τρόφιμα (73%), ενώ για περίπου 6 στους 10 για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί μπύρα. Το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Μειωμένη δαπάνη έχουμε περισσότερο από μισθωτούς κατώτερης μόρφωσης 45 - 54 ετών, άνδρες με εισόδημα 1001 έως 1200 ευρώ, που κατοικούν στην Αττική, ενώ μείωση αποτυπώνεται και στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35% που εμφανίζει να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Το βασικό συμπέρασμα της έρευνας, είναι ότι ο περιορισμός των εισοδημάτων τους για πολλά χρόνια, μετέβαλλε τους μισθωτούς από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές ανάγκης, «με όλα όσα αυτό συνεπάγεται τόσο σε ψυχολογικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Online αγορές: 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν από ασιατικές πλατφόρμες
Εξαιρετικά υψηλή διείσδυση των ασιατικών πλατφορμών για online αγορές στην ελληνική αγορά
Επίδομα θέρμανσης: Έως αύριο η προκαταβολή σε περισσότερα από 1 εκατ. νοικοκυριά
Τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
Χριστούγεννα με αυξημένο κόστος: Ποια προϊόντα ανεβάζουν τον λογαριασμό
Στο μικροσκόπιο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και οι αυξήσεις στα τρόφιμα
Ηλεκτρικό ρεύμα: Πώς να αλλάξετε πάροχο μέσω Gov.gr με λίγα βήματα και χωρίς δικαιολογιτικά
Η διαδικασία αλλαγής παρόχου στο ηλεκτρικό ρεύμα έχει απλουστευτεί σημαντικά
Hλεκτρικό ρεύμα: Πότε συμφέρει το πορτοκαλί τιμολόγιο και τι πρέπει να προσέχετε
Τι ισχύει για επαγγελματίες και επιχειρήσεις
Από σήμερα ξεκινά το εορταστικό ωράριο – Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Τα μαγαζιά θα λειτουργούν με διευρυμένο πρόγραμμα ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί τα σοκολατάκια Kinder Μιx 3D pop-up: «Δεν είναι εμφανείς οι αλλεργιόνες ουσίες»
Καλεί τους καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το προϊόν να μην το καταναλώσουν.
Επίδομα θέρμανσης: Επτά οδηγίες της τελευταίας στιγμής για την υποβολή της αίτησης
Οι πύλες της πλατφόρμας κλείνουν τα μεσάνυχτα
Λιγότερες πωλήσεις στη λιανική φέτος την Black Friday
Eρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ
Πράσινα τιμολόγια ρεύματος: Στα επίπεδα του Νοεμβρίου οι χρεώσεις - Πόσα θα πληρώσετε ανά πάροχο
Από 13,9 έως 25,3 λεπτά ανά kWh
Black Friday: Τι να προσέχουν επιχειρήσεις και καταναλωτές στις μειώσεων τιμών
Sυμπληρώνονται 10 χρόνια από τότε που η προερχόμενη από το εξωτερικό καταναλωτική προωθητική ενέργεια παρουσιάστηκε…
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές σε αγορές Black Friday - Συμβουλές νέου ΙΝΚΑ
Μεταξύ άλλων επισημαίνει την έρευνα αγοράς πριν και την αποφυγή αχρείαστων αγορών