Η νέα εξαγγελία Βαρουφάκη για τις αποδείξεις και οι αλλαγές που φέρνει για ένα εκατομμύριο επαγγελματίες

Τι είναι όμως το «κροατικό μοντέλο;» Η κεντρική ιδέα είναι: άμεση σύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με το taxisnetπροκειμένου η εφορία σε πραγματικό χρόνο να αντλεί πληροφορίες για την αξία των συναλλαγών που πραγματοποιούνται αλλά και για τον ΦΠΑ που αντιστοιχεί. Μπορεί με αυτό το σύστημα η εφορία να μην εμποδίζει τη «συνδιαλλαγή» του πελάτη με την επιχείρηση για πώληση χωρίς απόδειξη, κλείνει ωστόσο το «παράθυρο» στους επιχειρηματίες που παρακρατούν τον ΦΠΑ χρησιμοποιώντας τον ως «κεφάλαιο κίνησης». Ανά πάσα στιγμή, με το συγκεκριμένο σύστημα η εφορία μπορεί να γνωρίζει πόσα πρέπει να εισπράξει από κάθε επιχείρηση. Ένα 2ο κέρδος είναι ότι εξασφαλίζεται onlineπρόσβαση και στον τζίρο της επιχείρησης με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η απόκρυψη εσόδων κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Το μόνιμο πρόβλημα που εδώ και χρόνια επικαλούνται οι εμπλεκόμενοι, είναι το κόστος που προϋποθέτει η υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου. Πρακτικά, όποτε άνοιξε θέμα στην Ελλάδα για απευθείας σύνδεση των ταμειακών μηχανών – και έχει ανοίξει πολλές φορές στο παρελθόν- τέθηκε θέμα αντικατάστασης εκατοντάδων χιλιάδων ταμειακών, μέτρο χρονοβόρο και κοστοβόρο. Γι’ αυτό επικαλέστηκε το κροατικό μοντέλο ο κ. Βαρουφάκης. Είναι ένα σύστημα το οποίο έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα εδώ και τουλάχιστον μια 10ετία. Τι προβλέπει; Οι ταμειακές δεν αντικαθίστανται. Απλώς προσαρμόζονται σε αυτές συσκευές οι οποίες μεταδίδουν τα στοιχεία της κάθε συναλλαγής (αριθμό απόδειξης, ημερομηνία, ώρα, ΑΦΜ επιχείρησης, αριθμό ταμειακής κλπ) απευθείας στο Taxisμέσω SMS. Έτσι, η μετάδοση γίνεται εύκολα χωρίς καν να απαιτείται σύνδεση στο internet. Επίσης, το κόστος προσαρμογής κατεβαίνει καθώς δεν απαιτείται αντικατάσταση της μηχανής.
Για περισσότερες πληροφορίες το νέο οικονομικό επιτελείο μπορεί να ανατρέξει και στις «πατέντες» που έχουν κατοχυρωθεί. Θα βρουν ένα πλήρες σύστημα στα χαρτιά το οποίο αν και παρουσιάστηκε πολλές φορές στο παρελθόν στους ιθύνοντες της Καραγιώργη Σερβίας, ουδέποτε δοκιμάστηκαν έστω και πιλοτικά.