Έναρξη λειτουργίας δύο νέων γερανογεφυρών στον ΟΛΘ

Έναρξη λειτουργίας δύο νέων γερανογεφυρών στον ΟΛΘ

Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την προσθήκη των δύο νέων γερανογεφυρών, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη στρατηγική του θέση στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου»


Το σύνθημα για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας των δύο γερανογεφυρών που έχουν εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την φόρτωση δύο κοντέινερ στο πλοίο, διαδικασία που έγινε μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα, έδωσε, μέσω ασυρμάτου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, παρουσία και του εκτελεστικού προέδρου δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνου Λιάγκου.

Σε δηλώσεις που έκανε στην προβλήτα του ΟΛΘ, όπου έχουν εγκατασταθεί από το καλοκαίρι οι δύο νέες γερανογέφυρες, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την προσθήκη των δύο νέων γερανογεφυρών, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη στρατηγική του θέση στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι το προαναφερόμενο γεγονός, σε συνδυασμό με τις θετικές εξελίξεις στο πρόγραμμα αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων της χώρας, στην πρόοδο των επενδυτικών προγραμμάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με την εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την ανάπτυξη και των εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών στους νησιωτικούς δήμους της χώρας, «ενισχύει ακόμη περισσότερο και την γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας, αλλά και τις θέσεις της στον παγκόσμιο χάρτη των θαλασσίων μεταφορών».

Αναφερόμενος στις επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι είναι πολύ σημαντικές και μέχρι στιγμής υπερβαίνουν τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ όπως πρόσθεσε έχει καλυφθεί περίπου το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων σε επίπεδο μηχανολογικού εξοπλισμού. Βέβαια, όπως σημείωσε, προχωρά η μεγάλη επένδυση για την επέκταση του 6ου προβλήτα «που θα δώσει νέα δυναμική και προοπτική για τον λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

Ερωτηθείς για την εξέλιξη του σχεδιασμού της περαιτέρω ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πλακιωτάκης υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι αμιγώς δικής τους αρμοδιότητας το θέμα, τόνισε ωστόσο «ότι αυτή που υπάρχει ήδη, μέσω της γεωπολιτικής αστάθειας που υπάρχει, δίνει τη δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελεί κόμβο για τη μεταφορά των απαραίτητων προϊόντων και την αντιμετώπιση της διατροφικής κρίσης που υπάρχει παγκοσμίως».

Για τις επενδύσεις σε όλη τη χώρα, ο υπουργός δήλωσε πώς σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν εξασφαλιστεί 175 εκατ. ευρω, για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών σε μικρούς νησιωτικούς δήμους της Ελλάδας και άλλα 80 εκατ. ευρώ που δύναται να φτάσουν μέχρι και τα 370 εκατ. ευρώ, για μικρές άγονες γραμμές, με παράλληλη κινητροδότηση στη δρομολόγηση πλοίων με πράσινα χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ