H ΦΑΓΕ πήρε το όπλο της

Δυναμικά στο παιχνίδι των προσφορών μπήκε το 2019 η ΦΑΓΕ μετά από την πίεση που γνώρισε το 2018 σε πωλήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό

H ΦΑΓΕ πήρε το όπλο της

Η ΦΑΓΕ υπήρξε για δεκαετίες ολόκληρες ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά του γιαουρτιού στην Ελλάδα. Σχεδόν μέχρι της αρχές της δεκαετίας του '90 οπότε και εισήλθε η Δέλτα είχε σχεδόν μονοπωλιακή παρουσία στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Η εικόνα από τότε έχει αλλάξει πολύ καθώς νέοι παίχτες εισέρχονται κάθε χρόνο και το ποσοστό της εταιρείας που έμαθε το ελληνικό γιαούρτι στα πέρατα του κόσμου έχει πέσει στα επίπεδα του 20% στην ελληνική αγορά. 

Το 2018 ήταν μία πολύ άσχημη χρονιά για την ΦΑΓΕ. Έχασε κάτι παραπάνω από 10% στις πωλήσεις της παγκοσμίως (διαμορφώθηκαν σε 551,8 εκατ. δολ) και είδε τα κέρδη της να μειώνονται στα 22,1 εκατ. ευρώ από 86,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017. Επιπρόσθετα πάγωσε το σχέδιο για την δημιουργία εργοστασίου στο Λουξεμβούργο ενώ το ενοποιημένο χρέος της ανέρχονταν στο τέλος του 2018 σε 411,8 εκατ. δολ..

Στα παραπάνω αρνητικά να προστεθεί ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ελλάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 15,9%, 7,4% και 1,2% αντίστοιχα. Μοναδική εξαίρεση η αγορά της Ιταλίας όπου οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 3,3%. Σημαντική ήταν και η πτώση κατά 5,9% των πωλήσεών της σε όγκο. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στη μείωση των πωλήσεων της σε όγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ελλάδα κατά 9,4% και 5% αντίστοιχα.

Το περιβάλλον πίεσης οδήγησαν την ΦΑΓΕ από τις αρχές του 2019 να μπει δυναμικά στο παιχνίδι των προσφορών στην ελληνική αγορά γιαουρτιού με στόχο να ανακτήσει μερίδια. Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά πλέον η κορυφαία του κλάδου πραγματοποιεί εκπτώσεις που φτάνουν έως και 35% στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ ενώ έχει ενταθεί και η συχνότητα που πραγματοποιεί προσφορές.

Σύμφωνα με στοιχεία από μετρήσεις της IRI για το 2018 η ΦΑΓΕ είναι πρώτη σε μερίδιο γιαουρτιού σε όγκο και αξία με 21,2% και 22,8% αντίστοιχα. Δεύτερη είναι η Κρι-Κρι με 14,3% και 13,5% αντίστοιχα, τρίτο το PL (σ.σ. τα προϊόντα με το σήμα του σούπερ μάρκετ) με 12,9% και 7,9%. Στην 4η θέση βρίσκεται η Vivartia με 11,9% και 16,4%. Ακολουθεί ο Όλυμπος με 9,3% και 10,3%, 6η η Δωδώνη με 8% και 6,1%, 7η η ΜΕΒΓΑΛ με 5,4% και 5,7%, 8η η Friesland με 3,5% και 3,2%, 9η η Danone με 3,2% και 4,5% και στη10η θέση βρίσκεται η Φάρμα Κουκάκη με 2,4% και 2,3%.