Η «επέλαση» των super market

Αγώνα δίνει η Σκλαβενίτης για να «ζωντανέψει» τα 383 καταστήματα της πρώην Μαρινόπουλος

Η «επέλαση» των super market

Ενδείξεις για βελτίωση της πορείας των πωλήσεων των ελληνικών σούπερ μάρκετ καταγράφουν οι αναλυτές της IRI σε σχετική πρόσφατη έρευνα για τον κλάδο, παρά τα ανησυχητικά μηνύματα που έστειλαν οι πρώτοι μήνες του 2017.

 

Ειδικότερα, και με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές σε πολιτικοοικονομικό επίπεδο στη χώρα, η IRI εκτιμά ότι το 2017 θα κλείσει για τα σούπερ μάρκετ με απώλεια πωλήσεων 2,3% έναντι του 2016. Σημειώνεται ότι η αρχική πρόβλεψη της IRI για φέτος έκανε λόγο για πτώση 3,5%.

Ο Μάιος για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων έκλεισε με "κέρδη" 4,6% σε αξία και 6,4% σε όγκο πωλήσεων, με αποτέλεσμα να περιοριστούν στο 2% οι απώλειες σε επίπεδο πενταμήνου. Αυτό προκύπτει από το Market View της IRI, για την πορεία των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη και αφορά προϊόντα της κατηγορίας των ταχυκίνητων κωδικών, με σταθερό bar code.

Σύμφωνα λοιπόν με την IRI, οι πωλήσεις των υπερμάρκετ τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, ενισχύθηκαν κατά 3,8%, ως αποτέλεσμα και της επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης.

Οι παραπάνω εκτιμήσεις βασίζονται σε πολλούς παράγοντες, ωστόσο ένας με βαρύνουσα σημασία είναι η ενεργοποίηση της εταιρείας Ελληνικές Διανομές (σ.σ.: Σκλαβενίτης), που έχει αναλάβει να «ζωντανέψει» τα 383 καταστήματα της πρώην Μαρινόπουλος και η οποία φαίνεται να ενισχύει συνολικά τα έσοδα του κλάδου. Σχετικά με το «στοίχημα» της Σκλαβενίτης να πείσει τους καταναλωτές της Μαρινόπουλος να επιστρέψουν στο δίκτυο, τα μηνύματα που προκύπτουν από την έρευνα εμφανίζονται ευοίωνα, καθώς το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι πολύ πιθανό να επισκεφθούν ξανά τα πρώην καταστήματα της Μαρινόπουλος που επαναλειτουργούν.

Στους μεγάλους κερδισμένους του πενταμήνου, συγκαταλέγεται η Lidl, οι πωλήσεις της οποίας ενισχύθηκαν κατά 4,4%. Σημειώνεται πως 4 στους 10 πρώην καταναλωτές της Μαρινόπουλος (ποσοστό 42%) σε πανελλαδικό επίπεδο δήλωσαν πως μετακινήθηκαν στην ΑΒ Βασιλόπουλος και 1 στους 4 (ποσοστό 24%) στο δίκτυο της Lidl. Στην ερώτηση, ποιο brand σας έρχεται πρώτο στο μυαλό, σε πανελλαδικό επίπεδο την πρώτη θέση με ποσοστό 37% καταλαμβάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Σκλαβενίτης με ποσοστό 26%, στην τρίτη η Μασούτης με 14% και ακολουθεί η Lidl με 6%.