Αίτημα για άδεια αερομεταφορέα στην Κύπρο υπέβαλλε η Aegean
Η ελληνική αεροπορική εταιρία, η οποία είναι και ένας από τους μνηστήρες για την απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών, επιθυμεί να καλύψει το κενό που θα δημιουργηθεί σε περίπτωση που ο εθνικός αερομεταφορέας της Κύπρου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αίτημα έχει ήδη υποβληθεί στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ η απάντηση εκτιμάται ότι θα είναι θετική.
Με βάση πάντως την νομοθεσία η Αegean θα πρέπει να μεταφέρει για ένα διάστημα ένα τουλάχιστον αεροσκάφος της μόνιμα στην Κύπρο, το οποίο θα υπαχθεί στη νέα εταιρεία. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των απαιτήσεων για έκδοση Πιστοποιητικού Αερομεταφορέα στην Κύπρο και την Ε.Ε. είναι ότι ο ίδιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να κατέχει δύο διαφορετικές άδειες στην ίδια χώρα και ως εκ τούτου το ερώτημα είναι πόσο η αίτηση αυτή επηρεάζει με οποιοδήποτε τρόπο το ενδιαφέρον της Aegean για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Στο μεταξύ, δεύτερος ενδιαφερόμενος, που βρίσκεται ανάμεσα se αυτούς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών έχει προχωρήσει στις σχετικές προετοιμασίες επίσης για υποβολή αίτησης για έκδοση Κυπριακού Πιστοποιητικού Πτητικών Επιχειρήσεων, δηλαδή δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας με βάση την Κύπρο.
Ετοιμάζονται απολύσεις εργαζομένων
Στο μεταξύ σε νέες περικοπές εργαζομένων αναμένεται να προχωρήσουν αμέσως μετά τις γιορτές οι Κυπριακές Αερογραμμές , ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει και διάλογος με τις συντεχνίες για νέες μειώσεις στις απολαβές όσων υπαλλήλων θα παραμείνουν, ύψους 10% έως 12%.
Όπως μεταδίδουν για το θέμα αυτό τα κυπριακά μέσα ενημέρωσης, ήδη δόθηκαν εντολές στα αρμόδια τμήματα των Κυπριακών Αερογραμμών να ετοιμάσουν καταστάσεις με τις ανάγκες της εταιρείας έτσι ώστε να αποφασιστεί ποιοι και πόσοι θα φύγουν από κάθε τμήμα. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει περίπου 550 υπαλλήλους και θα πρέπει να αποχωρήσουν σαν πλεονάζοντες κάπου 200 υπάλληλοι. Όλα αυτά (απολύσεις, μειώσεις μισθών) θα γίνουν έτσι ώστε να υλοποιηθεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών που υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Οκτώβριο του 2012, σε μια ύστατη προσπάθεια να το αποδεχτεί η τελευταία.