Νέο τοπίο στο λιανεμπόριο μετά την εξαγορά της Makro

Νέο τοπίο στο λιανεμπόριο μετά την εξαγορά της Makro
Αύξηση τζίρου, επέκταση γεωγραφικής κάλυψης και ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της αποτελεί το τρίπτυχο - στόχο της Σκλαβενίτης μέσω της εξαγοράς της γερμανικής αλυσίδας Μakro.

Σε θέση ετοιμότητας και οι υπόλοιπες μεγάλες αλυσίδες σούπερμάρκετ που ενισχύουν τη θέση τους έναντι του ανταγωνισμού, μέσω επενδυτικών προγραμμάτων άνω των 11 εκατ. ευρώ.
Σάρκα και οστά παίρνουν τα σχέδια της οικογένειας Σκλαβενίτη για την ανάδειξη της ελληνικής αλυσίδας σε κορυφαίο παίκτη της αγοράς. Η Σκλαβενίτης έχει προχωρήσει την τελευταία τριετία σε μια σειρά στρατηγικών κινήσεων εν μέσω κρίσης, που δείχνουν την πρόθεση της οικογένειας να προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στον κλάδο και να πρωταγωνιστήσει στο λιανεμπόριο αλλά και στο χονδρεμπόριο τροφίμων και αναλώσιμων ειδών.
Στόχος της Σκλαβενίτης είναι να διατηρήσει την υπάρχουσα δραστηριότητα των Makro στην Ελλάδα (απευθύνεται σε επαγγελματίες - πελάτες χονδρικής), η οποία σήμερα αριθμεί 12 καταστήματα (2 στην Αθήνα, 2 στην Κρήτη, 2 στη Θεσσαλονίκη και επιπλέον σε Πάτρα, Λάρισα, Ξάνθη, Βόλο και Καλαμάτα) .
Με την παραπάνω εξαγορά η Σκλαβενίτης προσθέτει επιπλέον πωλήσεις 300 εκατ. ευρώ στον τζίρο της. Αν και η γερμανική αλυσίδα στο 9μηνο του 2013 εμφανίζει ζημιές 3 εκατ. ευρώ, η χρηματοοικονομική της εικόνα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική καθώς έχει μηδενικό δανεισμό. Το ύψος του τιμήματος για την εξαγορά της Makro ανήλθε στα 65 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από μία σημαντική συμφωνία που σύναψε προ ημερών η Σκλαβενίτης με την Grivalia (πρώην Εurobank Properties) για την απόκτηση κάποιων κεντρικών της κτιρίων και στη συνέχεια την επαναμίσθωσή τους στην αλυσίδα με το μοντέλο sale and lease back. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το deal της Grivalia με τη Σκλαβενίτης κυμαίνεται στα 70 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ. Η πρόκληση για την οικογένεια Σκλαβενίτη τα τελευταία χρόνια ήταν τριπλή: η σημαντική μείωση του όγκου των πωλήσεων στο λιανεμπόριο λόγω κάμψης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ο «πόλεμος» τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ και η «μάχη» των επενδύσεων μεταξύ των μεγάλων ομίλων με «λάφυρο» το μεγαλύτερο κομμάτι από μια «πίτα» 10 δισ. ευρώ.
Εμπνευστής της στρατηγικής του Ομίλου ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης, ένας άνθρωπος ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, ο οποίος από την αρχή της οικονομικής κρίσης σχεδίαζε προσεκτικά την επόμενη μέρα του Ομίλου. Βασικός αρωγός του και τα περισσότερα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας με τα οποία διατηρεί άριστες σχέσεις.
Το πρώτο βήμα για τη Σκλαβενίτης έγινε με την εξαγορά 30 καταστημάτων από το 2007 έως το 2013 (Δούκας, Μπαλάσκας και Εxtra), που είχε ως αποτέλεσμα η Σκλαβενίτης να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις και τον αριθμό των καταστημάτων της. Ο τζίρος του Ομίλου της από τα 800 εκατ. ευρώ το 2006 πλέον την τελευταία τριετία έχει ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ σταθερή είναι η κερδοφορία της που κυμαίνεται στα 10-15 εκατ. ευρώ. Σημαντική άνοδο έχει καταγράψει και ο αριθμός των καταστημάτων της καθώς το 2008 αριθμούσε μόλις 38 και σήμερα πλέον έχουν φτάσει τα 110. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση του αριθμού των εργαζομένων που από 6.000 το 2006 έχουν ξεπεράσει σήμερα τους 8.000.
Όμως οι εξαγορές για τον Όμιλο Σκλαβενίτη δεν σταματούν εδώ. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι και νέες μεγάλες συμφωνίες αναμένεται να υλοποιηθούν σύντομα, οι οποίες θα προκαλέσουν νέα «αναστάτωση» στην αγορά.
Επόμενος –γνωστός σταθμός – η ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης που κατείχε μέχρι πρότινος ο Βερόπουλος. Η κρητική αλυσίδα, με δίκτυο 38 καταστημάτων, εμφανίζει τζίρο περί τα 142 εκατ. ευρώ. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι αυτό είναι το πρώτο βήμα για το τελικό deal ανάμεσα στις δύο πλευρές –με τη συναίνεση της Τράπεζας Πειραιώς- το οποίο προβλέπει την αύξηση κεφαλαίου στη Βερόπουλος με συμμετοχή της Σκλαβενίτης και στη συνέχεια συγχώνευση των δύο εταιριών ώστε οι μέτοχοι της Βερόπουλος να αποκτήσουν μειοψηφικό πακέτο στη Σκλαβενίτης.
Τέλος η Σκλαβενίτης αναμένεται να κάνει την πρώτη έξοδό της εκτός Αττικής στο νέο εμπορικό κέντρο της Mare West της Βιοχάλκο στην Κόρινθο, έχοντας ήδη μισθώσει κατάστημα 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Το εμπορικό κέντρο θα τεθεί σε λειτουργία την άνοιξη του 2015.

H αντεπίθεση με επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ

Σε επενδύσεις συνολικού ύψους 10,1 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση 51 καταστημάτων της έχει προχωρήσει από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα η αλυσίδα Μαρινόπουλος, ενώ προχώρησε και στην πλήρη ανακατασκευή καταστήματος στο Μαρκόπουλο Αττικής... με βάση τις προτιμήσεις των ίδιων των καταναλωτών.
Παράλληλα την τελευταία διετία η Μαρινόπουλος ενσωμάτωσε στο δίκτυο της 166 καταστήματα που αποτελούν προϊόν συμφωνιών εξαγοράς ή/και franchise. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η υπογραφή σύμβασης franchise με το νέο μέτοχο της Αρβανιτίδης, την Καρυπίδης Group, με την οποία η Μαρινόπουλος ισχυροποιεί γεωγραφικά τη θέση της σε Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Τέλος, η έτερη ισχυρή του κλάδου, η ΑΒ Βασιλόπουλος από το 2013 μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει σε εξαγορές περί των 16 καταστημάτων από τις αλυσίδες Μπαλάσκας, Βασιλειάδης, Ποδαράκης, Καραγεώργος, Αρβανιτίδης, Welcome και Εxtra Πρώτα, συνολικού εκτιμώμενου τζίρου περί τα 50 εκατ. ευρώ.
Ιδιαίτερη έμφαση στην παρούσα φάση δίνει η αλυσίδα στον επανασχεδιασμό των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας της. Πρόκειται για ένα project, το οποίο θα διαρκέσει τρία έτη (2015 - 2017) και θα συμπεριλάβει όλες τις υποκατηγορίες των ιδιωτικών σημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος (ΑΒ Κλασικά, AB Bio και Care). Το κόστος της σχετικής επένδυσης, ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ.

Από την εφημερίδα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ" που κυκλοφορεί σήμερα σε όλα τα περίπτερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ