Η επέλαση της H&M και οι άμυνες της ZARA

Η επέλαση της H&M και οι άμυνες της ZARA
Υπάρχουν οι κόντρες εκείνες που οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα, ιδιαίτερα εάν παρασυρθείς τουλάχιστον στην αρχή.

Αν δηλαδή κανείς έκρινε από την αρχή την εμπορικήμάχη μεταξύτης αλυσίδαςZARA(του ισπανικού δηλαδή ομίλουInditex) καιτηςΗ&Μ σίγουρα και με ασφάλεια για τηντότε εποχή θα στοιχημάτιζε στην επικράτηση των πρώτων. ΗισπανικήZARAείναι ένα ισχυρό εμπορικά σήμα, που έκανε το μοδάτο ένδυμα προσιτόσε τιμήκαι που έφθασε με 7 αλυσίδες να διατηρεί στη χώρα μας 150 καταστήματα. Από την άλλη, η σουηδική Η&Μ δεν έβρισκε εύκολα τον βηματισμότης, τα επεισόδια στην Αθήνα το χειμώνα του 2008 της δυσκόλεψαν πολύ τη ζωήκαθώς κάηκε το μείζον κατάστημά τηςστην οδό Σταδίου και συνολικάη ανάπτυξή της καθυστερούσε.Ήταν η περίοδος που πολλοί ποντάριζαν ακόμα και στη φυγή της από τη χώρα μας.

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ.

Η κρίση όμως που όλα τα σάρωσε, άλλαξε και την προοπτική αυτής της μάχης. Κι αυτό διότι ηInditexμέτρησε πληγές, η ανάπτυξή της ταυτόχρονα την έκανε ευάλωτη στο κραχ και σύντομα αναγκάστηκε να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση δικτύου άρα καιστηδυσάρεστη λογική του περιορισμού σημάτων και καταστημάτωντης. Στον αντίποδα αυτών, η σουηδική Η&Μ αντί να κλείνει,ανοίγει μαγαζιά καιειδικάστηΒόρεια Ελλάδα βλέπει τις πωλήσεις της να ανεβαίνουν και γενικότερα κερδίζει έδαφος εκεί που οι άλλοι χάνουν.

Πρόσφατοδείγμα πως κάτι αλλάζει σε αυτή την άτυπη εμπορική κόντραείναι το λουκέτο της φίρμαςUterque του ομίλου Inditexστην Ελλάδα.Η ισπανική αλυσίδα δεν κατάφερε να αναστρέψειτην αρνητική πορεία της φίρμας αυτής και πλέον πουλάειτα είδη της μόνο στοinternet.

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ.

Έτσι ηInditexέμεινε στην Ελλάδα με τις αλυσίδεςΖara,MassimoDutti,Bershka,Stradivarius,ZaraHome,Pull&Bear,Oysho,Uterqueκαι με154 καταστήματα.Όχι βέβαια μικρή παρουσία.Η κρίση όμως οδήγησε και σε άλλες επιλογές καθώς τοισπανικόγκρουπ αποφάσισε πρώτο να περιορίσει το δίκτυο τουήδη από το 2009, σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους. Η ναυαρχίδα του ομίλουZARAπαράλληλα κατάτη χρήση 2012/ 2013παρουσίασεμείωση του τζίρου της στα 180,7 εκατ. ευρώ από 196 εκατ. ευρώ, ωστόσο παρουσίασε κέρδη προφόρων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 6 εκατ. ευρώ.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ

.Την ώρα που τα παραπάνω δυσκόλευαν όμως τη ζωή της πολύ καλής ισπανικής εταιρείας, η σουηδική Η&Μ ακολουθούσε αντιστρόφως αντίθετη πορεία. Η εταιρεία, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημαστην Ελλάδα το 2007διατηρεί αυτή τηστιγμή στη χώρα μας 28 καταστήματα σε οκτώ ελληνικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδος, Ιωάννινα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Πάτρα) και ανοίγει συνεχώς νέα καταστήματαόπως αυτό με τα είδη σπιτιού στη Θεσσαλονίκη.Στα σχέδια της διοίκησής της είναι να αυξάνει τα σημεία πώλησης της κατά 10% έως 15%ετησίως ενώ εκτός από το νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη φέτος η H&M άνοιξε κατάστημα στην Πάτρα και σχεδιάζει να επεκταθεί και στα Ιωάννινα. Συνολικά η εταιρεία στην Ελλάδα απασχολεί 600 άτομα,ενώ σε επίπεδο πωλήσεωνστο α’ τρίμηνο του 2014 καταγράφηκε αύξηση 29% σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.Στο τελευταίο τρίμηνο του 2013 η αύξηση διαμορφώθηκε πέριξ του 35%, με τον τζίρο να φτάνει τα 32,7 εκατ. ευρώ από 23,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Οι πωλήσεις το 2013 ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ.

Από την εφημερίδα "Παραπολιτικά" που κυκλοφορεί σήμερα σε όλα τα περίπτερα με αποκαλυπτικά ρεπορτάζ και πλούσιες προσφορές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ