Εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής

Εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής
H περίοδος των εκπτώσεων  δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να καλύψει τις ανάγκες του με φθηνές και καλές αγορές, αρκεί να αξιοποιήσει σωστά αυτή την περίοδο για να μην βρεθεί διπλά χαμένος.

Ετσι με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011, το fpress.gr σας παρουσιάζει αυτά που πρέπει να γνωρίζετε, να προσέχετε και να αποφύγετε για να πετύχετε καλές αγορές.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

  • Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τιςατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
  • Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόνταδεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
  • Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούνότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
  • Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, τωνευκαιριών των εκπτώσεων.
  • Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης πουίσως είναι και πλασματικό.
  • Να θυμούνται ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές.
  • Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
  • Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο.
  • Όχιστην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
  • Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ήπιστωτικές κάρτες, πόσες και ποιου ποσού είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο(ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεταιαν αυτά πληρωθούν με πιστωτική κάρτα.
  • Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θαπληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
  • Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη ,την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης πουμπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδοςεκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις τουεμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή ηεπιστροφή των χρημάτων.

    Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές

  • Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
  • Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
  • Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές , την αρχική και την τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).

πηγή: ΕΚΠΟΙΖΩ