Μετά το click away, έρχεται το click inside: Πώς θα λειτουργήσει

Μετά το click away, έρχεται το click inside: Πώς θα λειτουργήσει

Το click inside, αναμένεται να διαδεχτεί το click away, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο θα ψωνίζουμε από τον Ιανουάριο. Ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία της επιστροφής προϊόντων.

Παραμένει, πάντως, η υποχρέωση του καταναλωτή να κλείσει ραντεβού για την παραλαβή της παραγγελίας του και ξεκαθαρίζεται ότι δεν θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής επιπλέον προϊόντων από τα ράφια, εφόσον αυτά δεν περιλαμβάνονται στην παραγγελία.

Ο νέος τρόπος αγορών μέσα από 10 ερωτήσεις και απαντήσεις

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click inside;

Στην πραγματικότητα πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από το "αγορές εκτός" (click away) πάμε στο "αγορές εντός" (click inside ή click inshop). Ο καταναλωτής δεν περιμένει τη σακούλα στο πεζοδρόμιο ούτε δοκιμάζει παντελόνια και παπούτσια μπροστά στα μάτια των περαστικών (παράνομα). Μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος και αγοράζει το είδος που θα έχει επιλέξει

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Η λογική είναι ότι ο καταναλωτής θα έχει προεπιλέξει το προϊόν που θα θέλει να αγοράσει και θα το έχει "δεσμεύσει" είτε τηλεφωνικά είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του καταναλωτή. Για υγειονομικούς λόγους, το ζητούμενο είναι να αποφευχθεί η παρατεταμένη παραμονή πελατών εντός του καταστήματος και φυσικά η πολυκοσμία. Άρα το μοντέλο θα είναι "παραγγέλνω-κλείνω ραντεβού-μπαίνω στο κατάστημα για να ολοκληρώσω τη συναλλαγή". Το… shopping therapy και το "κατέβασμα προϊόντων από τα ράφια" μέχρι να γίνει η τελική επιλογή, δεν θα επιτρέπεται.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click inside;

Ναι, θα επιτρέπεται. Η έλλειψη δυνατότητας δοκιμής των προϊόντων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές απέφυγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away κάτι που έχει ήδη γίνει σαφές στο υπουργείο Ανάπτυξης. Τα έτοιμα συσκευασμένα προϊόντα (ηλεκτρονικά είδη, παιχνίδια κλπ) είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με τις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών και τώρα το click inside θεωρείται ότι είναι μια ευκαιρία για "πάρουν μπροστά" και αυτές οι επιχειρήσεις ειδικά που το νέο εύρημα για τη διενέργεια συναλλαγών θα συμπέσει χρονικά και με τις χειμερινές εκπτώσεις.

4. Θα μπορώ να πληρώνω με μετρητά;

Το πιθανότερο είναι πως ναι και αυτό θεωρείται ακόμη ένα πλεονέκτημα του click inside σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με "ηλεκτρονικό χρήμα" (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα). Το click inside θα μπορεί να εξυπηρετήσει και ανθρώπους που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώνουν με πλαστικό χρήμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Click in shop αντί για click away: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις αγορές εντός καταστήματος με ραντεβού
e-ΕΦΚΑ: Πιστώνονται οι επιστροφές σε 158.600 ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες
5. Θα μπορώ να αλλάξω το προϊόν;

Ναι αλλά και πάλι με ραντεβού. Φυσικά, θα είναι πιο εύκολο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί για παράδειγμα με το ίδιο ραντεβού να παραδώσει το προϊόν που δεν θέλει και να παραλάβει το καινούργιο (π.χ ένα διαφορετικό νούμερο). Σε περίπτωση όλα τα δικαιώματα υπαναχώρησης, εγγύησης κλπ που έχει ο καταναλωτής, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν κανονικά.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς. Ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται η κοσμοσυρροή. Αναμονή πελατών εντός του καταστήματος πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται.

7. Θα υπάρχουν και χρονικοί περιορισμοί;

Είναι σαφές ότι το μέτρο δεν σχεδιάζεται με στόχο να μπαίνει ο πελάτης στο μαγαζί και να διαλέγει επί μια ώρα. Άλλωστε δεν συμφέρει και τον καταστηματάρχη ο οποίος θα θέλει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Το θέμα είναι αν ο χρονικός περιορισμός θα μπει στην υπουργική απόφαση (είναι πολύ πιθανό) όπως συνέβη και με το click away.

8. Θα συμπέσει χρονικά η έναρξη εφαρμογής της νέας μεθόδου αγορών με τις χειμερινές εκπτώσεις;

Το πιθανότερο είναι πως ναι αλλά ο χρόνος ενεργοποίησης του μέτρου θα αποφασιστεί αφού ληφθούν υπόψη τα υγειονομικά δεδομένα. Άλλωστε και οι ίδιοι οι έμποροι θέλουν οι χειμερινές εκπτώσεις να αποτελέσουν μια αιτία για αύξηση των πωλήσεών τους ύστερα από τα καταστροφικά Χριστούγεννα του 2020.

9. Θα επιτραπεί το click inside και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Δεν έχει αποσαφηνιστεί αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου δεδομένου. Δεδομένου ότι τον Γενάρη θα υπάρχει ο φόβος για ένα πιθανό τρίτο κύμα της πανδημίας, οι επιδημιολόγοι θα είναι αρνητικοί στο να δημιουργηθούν προϋποθέσεις συνωστισμού σε κλειστούς χώρους. Το click away έχει επιτραπεί στα κλειστά εμπορικά κέντρα μόνο για κεντρική διαχείριση των παραδόσεων ή με την μέθοδο του drive through. Το click inside δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει καθώς ακόμη και αν τα καταστήματα λειτουργήσουν με τη μέθοδο των ραντεβού είναι ένα ερώτημα το κατά πόσο θα μπορεί να ελεγχθεί η είσοδος στο εμπορικό κέντρο μόνο όσων θα επιδεικνύουν το μήνυμα που θα αποδεικνύει ότι έχει κλειστεί κάποιο ραντεβού. Πάντως, αν τελικώς λειτουργήσουν και τα εμπορικά κέντρα, είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει περιορισμός ώστε να εισέρχονται στον κλειστό χώρο μόνο οι έχοντες ραντεβού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Click in shop αντί για click away: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις αγορές εντός καταστήματος με ραντεβού - εικόνα 2
Παρατείνεται η τηλεργασία ως 31 Ιανουαρίου - Εκδόθηκε η ΚΥΑ από το υπουργείο Εργασίας
10. Οι εμπορικές επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click inside θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ούτως ή άλλως, για τον Γενάρη και τον Φλεβάρη, θα ισχύσει για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις η μείωση του ενοικίου κατά 80%. Επίσης, θα εξακολουθήσει να ισχύει το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι δεδομένο ότι θα μπορούν να συμπεριληφθούν στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην κατεύθυνση του να αρχίσει να παράγεται κάποιος τζίρος και δεν θα αντιμετωπιστεί ως πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα.