Ορεξη για παγωτό;

Ορεξη για παγωτό;
Το ένα μετά το άλλο κόβουν οι Ελληνες, για να βγάλουν την καθημερινότητά τους. Ηρθε η ώρα των μικρών απολαύσεων.

Νέα υποχώρηση στην αγορά παγωτού κατέγραψε για το 2013 η Infobank Hellastat. Στην κλαδική της μελέτη αναφέρει ότι η εγχώρια αγορά της μικρής αυτής απόλαυσης έως και το 2011 εμφάνιζε πτωτική πορεία σε όγκο και αξία, καθώς το μειούμενο εισόδημα των καταναλωτών και η υποχώρηση του αριθμού των μικρών καταστημάτων οδήγησαν σε υποχώρηση της κατανάλωσης.

Ωστόσο το 2012 σημειώθηκε άνοδος κατά 20,5% σε όγκο (στα 31,7 εκατ. λίτρα), λόγω της στροφής των καταναλωτών σε πιο οικονομικές συσκευασίες (οικογενειακά παγωτά και πολυσυσκευασίες). Ωφελημένα από την τάση αυτή αποδεικνύονται τα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σταδιακά η συμμετοχή τους στη συνολική αξία της αγοράς έναντι των μικρών σημείων πώλησης. Η κατανάλωση οικογενειακών παγωτών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο με 38,4%, αποτελώντας το 52% της συνολικής αγοράς. Σημαντική χαρακτηρίζεται και η αύξηση των πολυσυσκευασιών (+29%), ενώ τα ατομικά παγωτά επέδειξαν τη μικρότερη άνοδο (+2,1%), με το αντίστοιχο μερίδιο να υποχωρεί σε 40%. Επίσης, τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας αποτέλεσαν το 27%, αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά δύο περίπου μονάδες.

Ωστόσο, το 2013 η αγορά υποχώρησε εκ νέου, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν το καλοκαίρι δεν ευνόησαν την κατανάλωση, σε συνδυασμό βέβαια με το περιορισμένο καταναλωτικό εισόδημα. Ενδεικτικά, η αγορά των σούπερ μάρκετ σημείωσε υποχώρηση 8,9% σε όγκο, με τις απώλειες να προέρχονται κυρίως από τα οικογενειακά παγωτά (-8,2%), ενώ η μείωση σε πολυσυσκευασίες και ιδιωτικής ετικέτας ήταν μικρότερη (-6,4% και -4% αντίστοιχα).