Άτακτη υποχώρηση της efood μετά την κατακραυγή

Άτακτη υποχώρηση της efood μετά την κατακραυγή

Σε στροφή 180 μοιρών υποχρεώθηκε η δημοφιλέστερη πλατφόρμα διανομής φαγητού στην Ελλάδα.

Βαθιά τραύματα έχει αφήσει στην e-food η κρίση που προκάλεσε η ίδια με την απόπειρά της να αντικαταστήσει τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου για ορισμένους διανομείς της. Η κίνηση της εταιρείας να δώσει ουσιαστικα τελεσίγραφο σε περίπου 110 διανομείς, ενημερώνοντάς τους ότι η τρίμηνη σύμβαση δεν θα ανανεωνόταν και πως, αν το επιθυμούσαν, θα μπορούσαν να συνεργάζονται με την efood ως εξωτερικοί συνεργάτες προκάλεσε μια πρωτοφανή κρίση στα κοινωνικά δίκτυα και ισχυρούς κλυδωνισμούς στην πελατειακή της βάση.

«Ζεσταίνεται» η μάχη του ντελίβερι

Το #cancel_efood έγινε από τις πρώτες ώρες της Παρασκευής κυρίαρχο hashtag στο Twitter αλλά και στα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί είναι εκείνοι που έλεγαν πως θα απεγκαταστήσουν την εφαρμογή, ενώ άλλοι χρήστες ανέφεραν αυξημένη κίνηση στα καταστήματα έτοιμου φαγητού, καθώς πολλοί επέλεγαν να παραγγείλουν απευθείας σε αυτά αντί της πλατφόρμας του efood.

Η εταιρεία επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις κάνοντας αρχικά λόγο για λανθασμένη διατύπωση στο μήνυμα που είχε αναρτηθεί στο σύστημα επικοινωνίας με τους διανομείς της.

Ωστόσο, λίγες ώρες αργότερα και καθώς το κύμα της διαμαρτυρίας δεν έλεγε να κοπάσει, η efood ενημέρωσε τους διανομείς της πως αν το επιθυμούν μπορούν να εργαστούν είτε με βάση τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου (διάρκειας τριών μηνών) είτε ως εξωτερικοί συνεργάτες. Φαίνεται πως αυτή η αναστροφή ωστόσο δεν ήταν αρκετή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εφαρμογή της efood στο Google Play καταβαραθρώθηκε και από τη βαθμολογία του 4,8 (με άριστα το 5) έπεσε στο 1.

Το Σαββατοκύριακο αποτελεί συνήθως περίοδο αποσυμπίεσης, δεν είναι όμως βέβαιο αν η efood θα κατορθώσει να ανακάμψει τόσο σύντομα και τόσο εύκολα. Η αρχική συμπεριφορά της εταιρείας δεν μπορεί να ερμηνευθεί εύκολα, καθώς λόγω της πανδημίας αλλά και του μεγάλου αριθμού διανομέων που ενδιαφέρονται να εργαστούν για την efood, τα έσοδά της το 2020 έφτασαν τα 64,5 εκατ. ευρώ από 43,17 εκατ. το 2019. Η δραστηριότητά της ενισχύθηκε σημαντικά, καθώς επεκτάθηκε και σε τομείς πέρα από τη συνεργασία με εστιατόρια και λοιπά καταστήματα της εστίασης, με χαρακτηριστικότερη επέκταση τη συνεργασία με τον Σκλαβενίτη. Στα τέλη του 2020 η efood συνεργαζόταν με 13.000 καταστήματα και υπολογίζεται πως έχει περίπου 2.700 διανομείς που απασχολούνται με συμβάσεις μέσω της εταιρείας Manpower.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ