«Ζεσταίνεται» η μάχη του ντελίβερι

Από τα καταστήματα εστίασης στα σουπερμάρκετ

«Ζεσταίνεται» η μάχη του ντελίβερι

Σε αντίθεση με τις εταιρείες κούριερ οι εταιρείες ντελίβερι αναδεικνύονται στους κερδισμένους της τελευταίας περιόδου, καθώς έχουν εκμεταλλευτεί με επιτυχία τις ευκαιρίες που δημιούργησαν τα περιοριστικά μέτρα.

Η e-food έχει να επιδείξει την είσοδο του Σκλαβενίτη στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατά την πρώτη φάση των περιοριστικών μέτρων, την περασμένη άνοιξη, ενώ στον στόλο των 1.000 συνεργαζομένων της που αναλαμβάνουν παραδόσεις προστίθενται σταδιακά άλλοι 1.500. Η Wolt που συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, επίσης έσπευσε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της πανδημίας προσφέροντας τη δυνατότητα ντελίβερι σε καταστήματα που δεν είχαν δικούς τους υπαλλήλους ή συνεργάτες. Η εταιρεία, θυγατρική της φινλανδικής Wolt, φαίνεται πως είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα της εισόδου στο λιανεμπόριο, απαντώντας σε αντίστοιχες κινήσεις συνεργατών της.

Συγκεκριμένα, μετά την e-food που συνεργάζεται με την Σκλαβενίτης, την delivery.gr που συνεργάζεται με τα ΑΒ Βασιλόπουλος και την Box -του ομίλου ΟΤΕ- με τον Μασούτη και τον Κρητικό, η Wolt προχώρησε στη σύσταση της θυγατρικής Wolt Market Greece που θα διανέμει προϊόντα σουπερμάρκετ στους πελάτες της.

Η νέα υπηρεσία που, αρχικά, θα είναι διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας, σταδιακά θα επεκταθεί στις υπόλοιπες περιοχές της πόλης. Η εταιρεία δηλώνει πως η νέα υπηρεσία θα προσφέρει μεγάλη γκάμα προϊόντων και επιλογών, καθώς και παράδοση μέσα σε μισή ώρα, όπως ισχύει σήμερα για τις παραδόσεις φαγητού.

Η εξέλιξη του ανταγωνισμού είναι στην παρούσα φάση άρρηκτα συνδεδεμένη με την πορεία της πανδημίας και το κατά πόσο θα παραμείνει εκτός λειτουργίας η εστίαση. Για τα καταστήματα του κλάδου η παράδοση κατ' οίκον αποτελεί αυτή τη στιγμή τον μόνο ουσιαστικό τρόπο επιβίωσης και όσοι δεν διαθέτουν δικό τους δίκτυο διανομής προστρέχουν σε μία από τις διαθέσιμες πλατφόρμες. Ωστόσο φαίνεται πως το ντελίβερι θα επηρεάσει σημαντικά και τον τομέα του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές συνηθίζουν στην ιδέα των διαδικτυακών παραγγελιών για τρόφιμα και είδη καθημερινής ανάγκης. Εκτιμάται ότι η αγορά του ντελίβερι σήμερα στην Ελλάδα μπορεί να φτάνει σε αξία ως και το 1,5 δισ. ευρώ, ωστόσο αυτό το μέγεθος δεν έχει λάβει υπόψιν την ώθηση που προσέφερε η πανδημία.