«Αλώβητη» από τα μνημόνια η H&M στην Ελλάδα

«Αλώβητη» από τα μνημόνια η H&M στην Ελλάδα
Αύξηση 15% σημείωσαν οι πωλήσεις της H&M Eλλάδος το 2016 (οικονομική χρήση 1/12/2015 έως 30/11/2016). Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η σουηδική πολυεθνική τα έσοδα ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ καταγράφοντας σταθερή άνοδο στην περίοδο της δεκαετούς παρουσίας της στην ελληνική αγορά εγκαινίασε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η αλυσίδα H&M στην Ελλάδα κατά την οικονομική χρήση 2015/16 εμφάνισε πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, 200,81 εκατ. ευρώ (1,891 δισ. sek σουηδικές κορόνες), με αύξηση 15% σε τοπικό νόμισμα συγκριτικά με το 2014/15, όταν οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 173,84 εκατ. ευρώ (ή 1,637 δισ. sek με την αύξηση σε σουηδικό νόμισμα να ανέρχεται σε 16%).

Η εταιρεία που παραμένει κερδοφόρα, στο εξεταζόμενο διάστημα ενίσχυσε την παρουσία της στο ελληνικό λιανεμπόριο με ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς και με τρία νέα φυσικά καταστήματα διαθέτοντας πλέον δίκτυο 35 καταστημάτων. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας έχει την ευθύνη και για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Κύπρου, με την είσοδο στην τελευταία να γίνεται εντός του 2016.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στο δίκτυο του σουηδικού σήματος προσιτής μόδας επιβραδύνθηκε ελαφρώς συγκριτικά με τις επιδόσεις της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο ρυθμός ανήλθε σε 19%, αλλά συνεχίζει να υπεραποδίδει, κερδίζοντας μερίδια στην τοπική αγορά.

Εξάλλου, οι θετικές επιδόσεις διατηρήθηκαν στο τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης (Σεπτέμβριος Νοέμβριος 2016), με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση 15% σε ευρώ (ή 19% σε sek) ανερχόμενες σε 55,86 εκατ. ευρώ (ή 526 εκατ. sek) έναντι περίπου 47 εκατ. ευρώ (442 εκατ. sek) στο δ’ τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 2014/15. Σε διεθνές επίπεδο, οι πωλήσεις συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενισχύθηκαν κατά 7% σε τοπικά νομίσματα (ή 6% σε sek) κατά τη διάρκεια του εξεταζόμενου οικονομικού έτους και ανήλθαν σε 23,6 δισ. ευρώ (ή 222,865 δις. sek) ή σε 20,17 δισ. ευρώ (ή 192,267 δισ. sek) χωρίς ΦΠΑ.

Τα κέρδη του ομίλου μετά από φόρους ανήλθαν σε περίπου 2 δισ. ευρώ (18,636 δισ. sek) μειωμένα κατά περίπου 12% ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων της ενίσχυσης του δολαρίου. Ο όμιλος κατά τη διάρκεια της οικονομικής χρήσης πρόσθεσε στο δίκτυό του 427 νέα φυσικά καταστήματα και 11 e-shops, αριθμώντας στο κλείσιμο της χρονιάς 35 e-shops και 4.351 φυσικά καταστήματα σε 64 αγορές, ενώ δημιούργησε 13.000 νέες θέσεις εργασίας και απασχολεί πλέον πάνω από 161.000 εργαζόμενους.

Η στρατηγική

Για τη νέα οικονομική χρήση η διοίκηση του πολυεθνικού ομίλου στοχεύει σε λανσάρισμα 12 νέων σημάτων, προσδοκά αύξηση πωλήσεων 10%-15% σε τοπικά νομίσματα (μετά την αύξηση που καταγράφεται τόσο τον Δεκέμβριο του 2016 όσο και τον Ιανουάριο του 2017), ενώ μελετά το άνοιγμα επιπλέον 430 καταστημάτων φέτος καθώς και την επέκταση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε Τουρκία, Ταϊβάν, Χονγκ Κονγκ, Μακάο, Σιγκαπούρη και Μαλαισία.

Ο όμιλος σχεδιάζει επίσης να αναθεωρήσει το υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων αναπτύσσοντας και τα άλλα σήματα του χαρτοφυλακίου του, ενώ σχεδιάζει επίσης αυτόνομη ανάπτυξη του H&M Home, όπως σημειώνει ο Karl-Johan Persson, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Σχολιάζει επίσης ότι το 2016 ήταν ένα δύσκολο έτος για το λιανεμπόριο μόδας εξαιτίας διάφορων εξωγενών παραγόντων συμπεριλαμβανομένων των γεωπολιτικών γεγονότωνμε ενδεικτικό αρνητικό αντίκτυπο σε αγορές όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελβετία, η Ιταλία, καθώς και οι ΗΠΑ και η Κίνα. Ωστόσο, ο όμιλος αντιστάθμισε τις πιέσεις με τις καλές επιδόσεις στις on-line πωλήσεις.

Πηγή: Ναυτεμπορική