EE: Στο στόχαστρο Instagram, YouTube, TikTok και Twitter για τις διαφημίσεις κρυπτονομισμάτων

  EE: Στο στόχαστρο Instagram, YouTube, TikTok και Twitter για τις διαφημίσεις κρυπτονομισμάτων

Η BEUC στην καταγγελία της που κατατέθηκε την Πέμπτη ανέφερε ότι ο πολλαπλασιασμός παραπλανητικών διαφημίσεων κρυπτογραφικών περιουσιακών στοιχείων στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μια αθέμιτη εμπορική πρακτική, καθώς εκθέτει τους καταναλωτές σε σοβαρή βλάβη

 

Το Instagram της Meta Platforms, το YouTube, το TikTok και το Twitter της Alphabet ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ρυθμιστικά μέτρα μετά την καταγγελία της ευρωπαϊκής ομάδας καταναλωτών BEUC στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές καταναλωτών ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες φέρεται να διευκολύνουν την παραπλανητική προώθηση περιουσιακών στοιχείων κρυπτογράφησης.

Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ μήνυσαν τις πλατφόρμες κρυπτογράφησης Coinbase COIN.O και Binance, μαζί με την κατάρρευση του FTX το περασμένο έτος, και έχουν πυροδοτήσει ανησυχίες σχετικά με την προστασία των καταναλωτών που σχετίζονται με περιουσιακά στοιχεία κρυπτογράφησης όπως το bitcoin και το ether.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον περασμένο μήνα το πρώτο ολοκληρωμένο σύνολο κανόνων στον κόσμο για τη ρύθμιση των κρυπτονομισμάτων (MiCa).

Η BEUC στην καταγγελία της που κατατέθηκε την Πέμπτη ανέφερε ότι ο πολλαπλασιασμός παραπλανητικών διαφημίσεων κρυπτογραφικών περιουσιακών στοιχείων στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μια αθέμιτη εμπορική πρακτική, καθώς εκθέτει τους καταναλωτές σε σοβαρή βλάβη, όπως η απώλεια σημαντικών χρηματικών ποσών.
Αυτό συνέβαινε μέσω της διαφήμισης και των influencers.

Προέτρεψε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών να απαιτήσει από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να υιοθετήσουν αυστηρότερες πολιτικές διαφήμισης για τα κρυπτονομίσματα και να λάβουν μέτρα για να αποτρέψουν τους παράγοντες επιρροής από την παραπλάνηση των καταναλωτών.

Το Δίκτυο θα πρέπει στη συνέχεια να ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων, ανέφερε η BEUC στην κοινή καταγγελία της με εννέα από τα μέλη της.

Η ομάδα κάλεσε τις ευρωπαϊκές αρχές καταναλωτών να συνεργαστούν με τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι πλατφόρμες προσαρμόζουν τις διαφημιστικές τους πολιτικές για να αποτρέψουν την παραπλανητική προώθηση της κρυπτογράφησης.

"Το Crypto θα ρυθμιστεί σύντομα με τον νέο Κανονισμό Αγοράς Περιουσιακών Στοιχείων Κρυπτογράφησης, αλλά αυτή η νομοθεσία δεν ισχύει για τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επωφελούνται από τη διαφήμιση κρυπτογράφησης σε βάρος των καταναλωτών", δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της BEUC, Monique Goyens.


«Γι’ αυτό απευθυνόμαστε στις αρχές που είναι αρμόδιες για την προστασία των καταναλωτών για να διασφαλίσουν ότι το Instagram, το YouTube, το TikTok και το Twitter εκπληρώνουν το καθήκον τους να προστατεύουν τους καταναλωτές από απάτες κρυπτογράφησης και ψευδείς υποσχέσεις», είπε.

Ομάδες καταναλωτών στη Δανία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία και την Ισπανία υπέγραψαν επίσης την καταγγελία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ