EAB: Όλο και πιο κοντά στην παραγωγή του πρώτου ελληνικού μη επανδρωμένου αεροχήματος «Αρχύτας»

EAB: Όλο και πιο κοντά στην παραγωγή του πρώτου ελληνικού μη επανδρωμένου αεροχήματος «Αρχύτας»

Το έργο αφορά το πρόγραμμα «ΑΡΧΥΤΑΣ», για την σχεδίαση και κατασκευή VTOL UAV, μη επανδρωμένου αεροχήματος μεγάλων διαστάσεων και με δυνατότητα κάθετης απο/προσγείωσης (ανάλογη με τα F-35).

Ένα βήμα πιο κοντά στην διαδικασία παραγωγής του πρώτου ελληνικού UAV έγινε σήμερα κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, η διοίκηση της ΕΑΒ και οι εκπρόσωποι των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης, Θράκης και Θεσσαλίας που έχουν αναλάβει την έρευνα και την ανάπτυξη του πρώτου ελληνικού drone.

Το έργο αφορά το πρόγραμμα «ΑΡΧΥΤΑΣ», για την σχεδίαση και κατασκευή VTOL UAV, μη επανδρωμένου αεροχήματος μεγάλων διαστάσεων και με δυνατότητα κάθετης απο/προσγείωσης.

Αρχύτας: Στα «σκαριά» το πρώτο ελληνικό στρατιωτικό drone με τεχνολογία F-35

Η σχεδίαση και επιχειρησιακή εκμετάλλευση του VTOL UAV αφορά την ικανοποίηση επιχειρησιακών απαιτήσεων Εθνικής Άμυναs και Ασφάλειας (Επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων συνόρων, επιτήρηση θαλασσών, επιτήρηση εχθρικών δυνάμεων κλπ). Επίσης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς πολιτικής προστασίας (επιτήρηση δασών-έγκαιρη προειδοποίηση πυρκαγιών, επιτήρηση και αξιολόγηση λοιπών φυσικών καταστροφών) και πολλές άλλες εμπορικές χρήσεις.

Το Μη Επανδρωμένο Αερόχημα θα σχεδιαστεί και θα αναπτυχθεί ως μια πλατφόρμα σταθερής πτέρυγας, καινοτόμας γεωμετρίας BWB, που θα του δίδει τη δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου διαφορετικού τύπου, μεγάλου όγκου και βάρους (της τάξης των 20lt και 15kg έως 20kg, αντίστοιχα).

Η απο/προσγείωση του ΜΕΑ θα μπορεί να γίνει κατακόρυφα (VTOL). Κατά αυτό τον τρόπο θα είναι εφικτή η προσέγγιση ακόμα και ιδιαίτερα απομονωμένων νησιών ή χερσαίων περιοχών, αλλά και καταστρωμάτων μεγάλων πλοίων, προσδίδοντάς του μοναδική επιχειρησιακή ικανότητα και ευελιξία (χρήση από φρεγάτες, μικρά ακατοίκητα νησιά κλπ).

Το ΜΕΑ θα κατασκευαστεί από ελαφρά, σύνθετα υλικά τα οποία θα εξασφαλίζουν έναν συνδυασμό δομικής αντοχής και χαμηλού βάρους κατασκευής. Σύγχρονες μέθοδοι κατεργασίας, υποστηριζόμενες από εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, θα εγγυηθούν την υψηλή ποιότητα κατασκευής του πρωτότυπου ΜΕΑ και την ακριβή αναπαράσταση της γεωμετρίας του.

Το Μη Επανδρωμένο Αερόχημα θα μπορεί να επιχειρεί υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες (πτήση σε δυνατούς ανέμους μέχρι τουλάχιστον 6 B) οι οποίες συχνά επικρατούν στο Αιγαίο, αυξάνοντας έτσι την επιχειρησιακή ικανότητά του. Θα φέρει συστήματα αυτόματης πλοήγησης και ελέγχου πτήσης, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα χρήσης του και από χειριστές με μικρή εμπειρία. Τα συστήματα αυτά θα εγκατασταθούν ώστε να εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του ΜΕΑ, τόσο κατά τη σύνθετη διαδικασία της κάθετης απο/προσγείωσης, όσο και κατά την πτήση του υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι κ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς και Κωνσταντίνος Μαγουλάς ως Εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών.

Από πλευράς ΕΑΒ ήταν οι κ. Ιωάννης Κούτρας, Πρόεδρος Δ.Σ., Δημήτριος Παπακώστας, Διευθύνων Σύμβουλος, Μιχαήλ Κορωναίος Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΕΑΒ, και στελέχη της εταιρείας.

Παρέστησαν επίσης οι κ. Κύρος Υάκινθος, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΑΠΘ, Αντώνιος Γαστεράτος, Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου και ΔΠΘ, Γεώργιος Σταμούλης, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΠΘ, Υποπτέραρχος (Μ) Αναστάσιος Χαλβατζής, Διοικητής Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ), Γεώργιος Κοκκάλας, Σμήναρχος (M) Διευθυντής Airworthiness ΕΣΑΑ.

Η ΕΑΒ με την άριστη τεχνογνωσία της και την υψηλή κατάρτιση του προσωπικού της μπαίνει δυναμικά στην κατασκευή του ελληνικού drone ενώ θα κατέχει τα πλήρη δικαιώματα εκμετάλλευσης του προϊόντος που θα παραχθεί.

Το όλο εγχείρημα θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΠ.ΟΙΚ. για την ανάπτυξη-παραγωγή δύο πρωτοτύπων VTOL UAVs.

Το ποσόν χρηματοδότησης αφορά την συμμετοχή των τριών Πανεπιστημίων καθώς και την προμήθεια υλικών και συσκευών για την κατασκευή και έλεγχο των VTOL UAVs.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ