Τζίντζερ από την Κίνα, πιπέρι από το Βιετνάμ

2.000 τόνοι τζίντζερ στην Ελλάδα το 2018 - Στα 8,3 εκατ. δολάρια η δαπάνη για εισαγωγή πιπεριού

Τζίντζερ από την Κίνα, πιπέρι από το Βιετνάμ

Οι γιορτές πλησιάζουν και οι κουζίνες γεμίζουν από μυρωδιές μπαχαρικών όπως η κανέλα ή το τζίντζερ. Πώς όμως αυτά φτάνουν στα ράφια μας;

Μόνο στη διάρκεια του 2018 το σύνολο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εισήγαγε 423.000 τόνους μπαχαρικών με τη μερίδα του λέοντος να διατηρεί το γνωστό μας τζίντζερ.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Eurostat, στην Ε.Ε. μπήκαν 128.000 τόνοι τζίντζερ (το 78% του οποίου προήλθε από την Κίνα), 96.000 τόνοι πάπρικας (με την Κίνα να αποτελεί την κύρια χώρα τροφοδοσίας με 67%) και 71.000 τόνοι πιπεριού, το 42% του οποίου προήλθε από το Βιετνάμ.

Το 87% των ποσοτήτων κουρκουμά έφτασε στα ευρωπαϊκά τραπέζια από την Ινδία, ενώ το 48% της κανέλας προήλθε από την Ινδονησία.

Από το σύνολο των μπαχαρικών, το μικρότερο ταξίδι για να φτάσουν στις χώρες της Ε.Ε. κάνουν ο γλυκάνισος, καθώς το 28% έρχεται από την Αίγυπτο και οι σπόροι κόλιανδρου, το 45% των οποίων έρχεται από τη Ρωσία.

Σε σύγκριση με το 2012 η ποσότητα των μπαχαρικών που προέρχονται από χώρες εκτός Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 43%, κάτι που μπορεί να οφείλεται στη διάθεση των Ευρωπαίων να προσθέσουν περισσότερα αρώματα και μυρωδιές στα φαγητά τους αλλά και στην είσοδο μεταναστών και προσφύγων από ασιατικές χώρες.

Το συστατιικό όμως που φαίνεται να έχει εμφανίσει τη μεγαλύτερη αύξηση σε όγκους είναι το σαφράν. Σύμφωνα με την Eurostat εισήχθησαν το 2018 περίπου 518 τόνοι σαφράν, ποσότητα υπερπενταπλάσια σε σχέση με το 2012 όταν είχαν εισαχθεί 85 τόνοι.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία το 2018 στην Ελλάδα εισήχθησαν 2.000 τόνοι τζίντζερ, σαφράν και κουρκουμά, καθώς και 610 τόνους κανέλας.

Μόνο για πιπέρι δαπανήσαμε για εισαγωγές 8,3 εκατ. δολάρια, ενώ για κανέλα ξοδέψαμε 2,83 εκατ. ευρώ. Σαφώς λιγότερα δώσαμε για γλυκάνισο, κόλιανδρο και κίμινο, καθώς η εισαγωγή των συγκεκριμένων υλικών μας κόστισε 1,2 εκατ. δολάρια, ενώ για τζίντζερ, σαφράν, κουρκουμά, κάρι και παρόμοια μπαχαρικά δαπανήσαμε 5,1 εκατ. ευρώ. Φαίνεται λοιπόν πως το άρωμα στα γλυκά και τα φαγητά μας έχει μια αξιοσημείωτη δυναμική στο... εμπορικό ισοζύτιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ