Πέντε δισ. ευρώ θα ξοδέψουμε το 2019 σε online αγορές

Πέντε δισ. ευρώ θα ξοδέψουμε το 2019 σε online αγορές

Σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες, είδη ένδυσης, έτοιμο φαγητό και είδη φαρμακείου ξοδεύουν οι Έλληνες καταναλωτές τα χρήματά τους.

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη προοπτικών ηλεκτρονικού εμπορίου που διεξάγει κάθε χρόνο το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου, το 2019 περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες αναμένεται να αγοράσουν online προϊόντα και υπηρεσίες αξίας πάνω από 5 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η έρευνα, οι καταναλωτές κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2018 εστίασαν σε online αγορές για:

  • διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων),
  • ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%),
  • έτοιμο φαγητό (43%),
  • ένδυση/υπόδηση (42%),
  • εξοπλισμός Η/Υ (41%),
  • ηλεκτρονικές συσκευές (40%),
  • εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%),
  • βιβλία (37%),
  • οικιακά είδη (36%),
  • είδη φαρμακείου (30%),
  • προσωπική φροντίδα (30%)
  • και ασφάλειες (26%).

Όπως αναφέρει η μελέτη δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη αυτή το 2019.

Η κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν η «παραγγελία έτοιμου φαγητού» που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ σε αξία online αγορών. Το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στη δουλειά.

7.000 εταιρείες με online κανάλι πώλησης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από 7.000 ελληνικές εταιρίες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρίες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.

Παράλληλα, τα 2/3 των συνολικών φυσικών αγορών των Ελλήνων το 2018 το πραγματοποίησαν αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν online (από 1/2 το 2017). Επίσης το 1/4 των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Για το 2019 αναμένεται ότι πάνω από το 40% του ενεργού πληθυσμού να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017).

Αντίστοιχα, στις online πληρωμές συνεχίζεται η τάση από το 2017 όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων το αναφέρει ως συνήθης τρόπος πληρωμής). Στην δεύτερη θέση πλέον είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).

Το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της πρόσβασης των online αγοραστών στο Internet ‘εν κινήσει’, στο 60% από το 39% το 2017. Αυτή η τάση θα συνεχισθεί αφού συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται πρωτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), ενώ έπονται ο φορητός Η/Υ (73%), ο σταθερός Η/Υ (57%) και το tablet (33%).