Τι αγοράζουν από το Internet οι καταναλωτές
Οι online αγορές έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των καταναλωτών
Η δυνατότητα για αγορές μέσω διαδικτύου παρέχει άνεση στις αγορές, διευρύνει την δυνατότητα επιλογής και δίνει αξία στα χρήματα των καταναλωτών.
Όπως προκύπτει από έρευνα της Nielsen για το γ’ τρίμηνο του 2016 ως μέσο για τις αγορές υπηρεσιών ή διαρκών αγαθών η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών επιλέγει το διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα ευρήματα, το 62% δηλώνει ότι έχει προβεί στην αγορά κάποιας ταξιδιωτικής υπηρεσίας μέσω του διαδικτύου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. περιορίζεται στο 47%. Παράλληλα, το 54% επιλέγει το διαδίκτυο ως μέσο αγοράς ειδών ένδυσης και το 47% ως μέσο αγοράς έτοιμου φαγητού.
Την ίδια στιγμή φαίνεται να υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για τα καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα προϊόντα παντοπωλείου ή τα φρέσκα προϊόντα, για τα οποία οι online αγορές, κατά δήλωση των καταναλωτών, βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς μάλιστα 6 στους 10 καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν αυτές τις κατηγορίες μόνο μέσα στα φυσικά καταστήματα.
Παρ’ όλα αυτά, σε μια διαφορετική ανάγνωση των στοιχείων, 4 στους 10 καταναλωτές είτε είναι «έτοιμοι» να αγοράσουν φρέσκα προϊόντα / είδη παντοπωλείου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, είτε ήδη τα αγοράζουν.
Μάλιστα, ο μηχανισμός, που θα βοηθούσε στην ενεργοποίηση αυτών των καταναλωτών είναι η εγγύηση επιστροφής χρημάτων, όσον αφορά στα καταναλωτικά προϊόντα, σε περίπτωση που το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του αγοραστή, ενώ για τα φρέσκα προϊόντα ο αντίστοιχος μηχανισμός ενεργοποίησης θα ήταν η διασφάλιση του καταναλωτή όσον αφορά σε θέματα ποιότητας.