Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τα κίνητρα και τα έως τώρα δεδομένα στην αγορά

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τα κίνητρα και τα έως τώρα δεδομένα στην αγορά

Σήμερα και με βάση τα τωρινά δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να θεωρηθούν ακριβά.

Ανοιξε η συζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου σήμερα εμφανίζονται να έχουν αυτονομία και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αυτή κυμαίνεται από 200 έως 400 χιλιόμετρα.

Εχοντας ως παρονομαστή ότι ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά ο Ευρωπαίος οδηγός και κατ' επέκταση και ο Έλληνας, κυμαίνεται στα 60-70 χιλιόμετρα, η αυτονομία τους και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης είναι αρκετή για τις ημερήσιες και όχι μόνο ανάγκες ενός οδηγού.

Σήμερα και κάτω από τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να θεωρηθούν ακριβά. Όμως υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή λίγο πάνω αυτής των αντίστοιχων σε διαστάσεις συμβατικών αυτοκινήτων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.3, του οποίου ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές, λόγω και σχετικής επιδότησης που δίνει η κυβέρνηση, θα έχει παραπλήσια τιμή πώλησης με το επίσης ολοκαίνουργιο Golf.

Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται περίπου μισή ώρα για να φορτίζουν το 70%-80% του συνολικού όγκου της μπαταρίας τους. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν για κάποιο λόγο ο οδηγός μείνει από ενέργεια μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα μπορέσει να αναπληρώσει μεγάλο μέρος της χωρητικότητας των συσσωρευτών του. Αυτό μπορεί να γίνει και σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας. Με μικρό φορτιστή ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης. Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα μειωθεί κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό (συχνά το 80% της τιμής της ωφέλιμης χωρητικότητας).

Όσον αφορά το κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο, ενώ αναμένεται να προσφερθεί σύντομα στην αγορά και η δυνατότητα leasing μπαταριών.