Οι τελικοί πίνακες με τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η τροπολογία

Οι τελικοί πίνακες με τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η τροπολογία
Στην Βουλή κατατέθηκε πριν από λίγο η τροπολογία με τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Ο λογαριασμός για μερικά… εκατομμύρια οδηγούς, θα είναι φουσκωμένος έως και 90 ευρώ. Επιβαρύνσεις θα υπάρξουν ουσιαστικά για όλους τους οδηγούς που απέκτησαν αυτοκίνητο μετά το 2006 και θα κυμαίνονται από 15 έως και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου αλλά και την ηλικία του.


Στα τέλη κυκλοφορίας του 2016, επέρχονται τρεις βασικές αλλαγές:

1. Μπαίνει κριτήριο παλαιότητας για τα ΙΧ άνω των 1357 κυβικών. Αυτό οδηγεί σε αυξήσεις για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν από το 2006 μέχρι και το 2010 και σε ελαφρύνσεις για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν την 1/1/2006.

2. Κατεβαίνει το αφορολόγητο από τα 100 γραμμάρια στα 90 γραμμάρια κάτι θα έχει ως αποτέλεσμα 154 διαφορετικά μοντέλα που μέχρι τώρα απαλλάσσονταν από την υποχρέωση πληρωμής τελών να επιβαρυνθούν για πρώτη φορά.

3. Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010 εφόσον εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια. Οι αυξήσεις αγγίζουν και το 10%

Ανά κατηγορία, οι επιπτώσεις έχουν ως εξής:

Όσοι απέκτησαν αυτοκίνητο από την 1/1/2006 μέχρι τον Νοέμβριο του 2010, θα επιβαρυνθούν. Τα τέλη θα ανατιμηθούν από 4,5% έως 6,6%. Την γλιτώνουν μόνο όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρα έως και 1357 κυβικά. Η επιβάρυνση – σε ευρώ- μεταφράζεται σε ένα ποσό της τάξεως των 15 ευρώ για τα αυτοκίνητα από 1358 έως 1548 κυβικά μέχρι και 60 ευρώ για τα ΙΧ πάνω από 3000 κυβικά. Έτσι:

1. Το 1400άρι θα πληρώσει για το 2016 255 ευρώ

2. Το 1600άρι θα πληρώσει θα επιβαρυνθούν με 280 ευρώ από 255 ευρώ πέρυσι.

3. Τα δίλιτρα (από 1929 έως 2357 κυβικά θα επιβαρυνθούν με 40 ευρώ επιπλέον και θα πληρώνουν περίπου 920 ευρώ ενώ

4. Τα αυτοκίνητα άνω των 2358 κυβικών θα φάνε δεύτερο χαστούκι καθώς μετά την αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, θα επιβαρυνθούν και με 50 ευρώ επιπλέον στα τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα φτάσουν στα 1150 ευρώ

Αναλυτικά, ο πίνακας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2006 έως το 2010 έχει ως εξής:

1. Έως 300 κυβικά: 22 ευρώ

2. Από 301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ

3. Από 786 έως1071 κυβικά 120 ευρώ

4. Από 1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ

5. Από 1358 έως 1548 κυβικά: 255 ευρώ

6. Από 1549 έως 1738 κυβικά: 280 ευρώ

7. Από 1739 έως 1928 κυβικά: 320 ευρώ

8. Από 1929 έως 2357 κυβικά: 690 ευρώ

9. Από 2358 έως 3000 κυβικά: 920 ευρώ

10. Από 3001 έως 4000 κυβικά: 1150 ευρώ και

11. Από 4001 κυβικά και πάνω: 1380 ευρώ.

Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2001 έως το 2005 τα τέλη είναι ως εξής:

1. Έως 300 κυβικά: 22 ευρώ

2. Από 301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ

3. Από 786 έως1071 κυβικά 120 ευρώ

4. Από 1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ

5. Από 1358 έως 1548 κυβικά: 240 ευρώ

6. Από 1549 έως 1738 κυβικά: 265 ευρώ

7. Από 1739 έως 1928 κυβικά: 300 ευρώ

8. Από 1929 έως 2357 κυβικά: 630 ευρώ

9. Από 2358 έως 3000 κυβικά: 840 ευρώ

10. Από 3001 έως 4000 κυβικά: 1050 ευρώ και

11. Από 4001 κυβικά και πάνω: 1260 ευρώ.

Τέλος για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2001, τα τέλη έχουν ως εξής:

1. Έως 300 κυβικά: 22 ευρώ

2. Από 301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ

3. Από 786 έως1071 κυβικά 120 ευρώ

4. Από 1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ

5. Από 1358 έως 1548 κυβικά: 225 ευρώ

6. Από 1549 έως 1738 κυβικά: 250 ευρώ

7. Από 1739 έως 1928 κυβικά: 280 ευρώ

8. Από 1929 έως 2357 κυβικά: 615 ευρώ

9. Από 2358 έως 3000 κυβικά: 820 ευρώ

10. Από 3001 έως 4000 κυβικά: 1025 ευρώ και

11. Από 4001 κυβικά και πάνω: 1230 ευρώ.

Για όσους απέκτησαν αυτοκίνητο μετά την 1/11/2010 θα υπάρξουν αυξήσεις για δύο λόγους. Αυτοί που θα υποστούν τη μεγαλύτερη επιβάρυνση, είναι όσοι αγόρασαν «πράσινα ΙΧ» τα οποία μέχρι τώρα απαλλάσσονταν από την υποχρέωση λόγω του «αφορολογήτου» των 100 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Το νέο αφορολόγητο κατεβαίνει από τα 100 γραμμάρια στα 90 γραμμάρια. Το όριο δεν επελέγη τυχαία. Μέχρι τώρα, με το αφορολόγητο των 100 γραμμαρίων, προστατεύονταν περίπου 195 μοντέλα από αυτά που πωλούν οι αντιπροσωπείες (πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα). Με την πτώση του πήχη στα 90 γραμμάρια μόλις τα 42 θα απαλλάσσονται πλήρως και τα 153 θα επιβαρυνθούν με ποσά από 82 ευρώ έως 90 ευρώ.

Εκτός όμως από τα ΙΧ που εκπέμπουν από 90 έως 100 γραμμάρια, υπάρχουν και αυτά που εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια (και είναι η πλειοψηφία). Τι θα πληρώσουν αυτοί; Με μια λέξη περισσότερα. Για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010, τα τέλη υπολογίζονται με τον πολλαπλασιασμό των ρύπων με ένα ποσό. Αυτό το ποσό, μέχρι τώρα κυμαινόταν από 0,9 έως 3,4 ευρώ. Για το 2016, το ποσό θα ανέβει από το 1 ευρώ έως τα 3,72 ευρώ πάντοτε για τα ΙΧ που εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια. Ειδικότερα:

1. Για ΙΧ από 101 έως 120 θα προκύψει επιβάρυνση 8 λεπτών ανά γραμμάριο (από τα 0,9 στα 0,98 ευρώ)

2. Για τα ΙΧ από 121 έως 140 γραμμάρια, το ποσό θα διαμορφωθεί στα 1,2 ευρώ ανά γραμμάριο

3. Στα ΙΧ που εκπέμπουν από 141 έως 160 γραμμάρια η επιβάρυνση θα είναι 15 λεπτά και το ποσό θα διαμορφωθεί –αν δεν αλλάξει κάτι τελευταία στιγμή- στα 1,85 ευρώ ανά γραμμάριο.

4. Από τα 161 γραμμάρια και πάνω, οι επιβαρύνσεις ανά κλιμάκιο θα είναι από 0,15 ευρώ έως και 0,32 ευρώ για τα πολύ ρυπογόνα αυτοκίνητα τα οποία όμως είναι ελάχιστα (σ.σ μόνο 400 οχήματα εκπέμπουν περισσότερα από 250 γραμμάρια σε σύνολο περίπου 465.000 οχημάτων που πουλήθηκαν μετά τον Νοέμβριο του 2010.

Ειδικότερα:

Από 161 έως 180 γραμμάρια το τέλος διαμορφώνεται στα 2,45 ευρώ ανά γραμμάριο

Από 181 έως 200 γραμμάρια τέλος 2,78 ευρώ ανά γραμμάριο

Από 201 έως 250 τέλος 3,05 ευρώ

Άνω των 251 γραμμαρίων 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο.

Ειδικές διατάξεις προβλέπει η τροπολογία για τα υβριδικά αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΤΩ