Nielsen: Κατρακύλα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Μόλις το 13% των Ελλήνων έχουν θετική εκτίμηση για τις προοπτικές εργασίας στην Ελλάδα και ένας στους τέσσερις (23%) προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη

Nielsen: Κατρακύλα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Συνεχίζει την αρνητική του πορεία ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα επιστρέφοντας στα χαμηλά επίπεδα 2017-2018, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας "The Conference Board Global Consumer Confidence" που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα στο τέταρτο τρίμηνο 2020 μειώθηκε περαιτέρω φτάνοντας στις 61 μονάδες, συνεχίζοντας πτωτικά από το δεύτερο τρίμηνο 2020 που ήταν στις 70 μονάδες και μεγαλώνοντας την ψαλίδα από τον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 76 μονάδες.

Μόλις το 13% των Ελλήνων έχουν θετική εκτίμηση για τις προοπτικές εργασίας στην Ελλάδα και ένας στους τέσσερις (23%) προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη (στα ίδια χαμηλά επίπεδα του 2017!)

Οκτώ στους δέκα Έλληνες (80%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 66% των ερωτώμενων αμφιβάλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες (αυξημένο ποσοστό κατά 12 μονάδες σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2020).

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, με το 49% των Ελλήνων να ανησυχούν για την οικονομία και 3 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία τους, η Ελλάδα βρίσκεται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα από το μέσο όρο του συνόλου της Ευρώπης.

Οι ανησυχίες για την υγεία συνέχισαν να αυξάνονται στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2020 (όπως και στο σύνολο της Ευρώπης) με το 41% των Ελλήνων να ανησυχεί για την προσωπική του υγεία (στα ίδια επίπεδα με την Ευρώπη). Ακολουθούν οι ανησυχίες των Ελλήνων για τα χρέη του νοικοκυριού με 16%, τον πόλεμο με 11% και το μεταναστευτικό 9%, ενώ αντίστοιχα στην Ευρώπη το ποσοστό εκείνων που ανησυχούν για τα προσωπικά χρέη είναι μόλις 8%, τον πόλεμο με 6% και το μεταναστευτικό 5%.

Οι κύριες ενέργειες για τη συγκράτηση των εξόδων του νοικοκυριού, εξακολουθούν να είναι στα ίδια επίπεδα με το κλείσιμο του 2019 - και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης. Οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού αναφέρονται από το 57% των Ελλήνων (έναντι 59% το 4o τρίμηνο 2019) και για ρουχισμό με 60% (53% το τέταρτο τρίμηνο 2019).

Ποσοστό 57% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αυξανόμενο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο (53% το τέταρτο τρίμηνο 2019).

Σημειώνεται ότι η έρευνα "The Conference Board® Global Consumer Confidence" υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen. Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα, που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει ποσοστώσεις στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον το δείγμα σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται online. Η μέτρηση 4oυ τριμήνου 2020 πραγματοποιήθηκε μεταξύ 5 - 23 Νοεμβρίου 2020. Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από 3 επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ