Στο 0,8% ο πληθωρισμός

Στο 0,8% ο πληθωρισμός

Μικρή επιτάχυνση σημείωσε ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο που διαμορφώθηκε σε 0,8% σε ετήσια βάση έναντι 0,6% του Νοεμβρίου.

 

Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή κατά τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2019, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2019 – Δεκεμβρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2018 – Δεκεμβρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2018 – Δεκεμβρίου 2018 με το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου 2017 – Δεκεμβρίου 2017.

Σε ετήσια σύγκριση (Δεκέμβριος 2019 προς Δεκέμβριο 2018), οι κυριότερες ανατιμήσεις εντοπίζονται σε:

Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (14%), Φρούτα νωπά (12,1%), Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (9,1%), Γάλα νωπό πλήρες (8,8%), Φαρμακευτικά προϊόντα (5,6%), Καύσιμα και λιπαντικά (5%), Κρέατα (3,2%), Τυριά (2,5%), Δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (2,2%), Πετρέλαιο θέρμανσης (2,1%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (1,2%), Ασφάλιστρα οχημάτων (1%), Ένδυση και υπόδηση (0,5%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (0,4%). Ενώ, σε μηνιαία σύγκριση (Δεκέμβριος 2019 προς Νοέμβριο 2019) ανατιμήσεις σημειώθηκαν σε: Φυσικό αέριο (8,7%), Γάλα νωπό πλήρες (3,6%), Λαχανικά νωπά (2,7%), Πατάτες (2,7%), Χοιρινό (2,6%), Αρνί και κατσίκι (2,4%), Ψάρια νωπά (1,9%), Πετρέλαιο θέρμανσης (1,1%), Βενζίνη (0,2%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (0,2%).

Σύγκριση Δεκεμβρίου 2019 με Νοέμβριο 2019

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% τον μήνα Δεκέμβριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα.

• 10,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.

• 0,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά(μη σερβιριζόμενα).

• 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

• 0,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.