Περιορισμούς στα ταξίδια των ιδιωτικών τζετ ζητούν από την ΕΕ 4 χώρες

Περιορισμούς στα ταξίδια των ιδιωτικών τζετ ζητούν από την ΕΕ 4 χώρες

Οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 64% το 2022 και απέδωσαν περισσότερους από 5,3 εκατομμύρια τόνους CO2

 

 

Η Αυστρία, η Γαλλία, η Ιρλανδία και η Ολλανδία ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αυστηροποιήσει τους νόμους για να περιορίσει τον αντίκτυπο των ταξιδιών με ιδιωτικό τζετ στο κλίμα, σύμφωνα με έγγραφο.

Οι χώρες φιλοξενούν μερικά από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στην Ευρώπη, όπως το Schiphol του Άμστερνταμ και το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι.

Το Schiphol ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι θα απαγορεύσει τα ιδιωτικά τζετ και την αεροπορία μικρών επιχειρήσεων, η οποία σύμφωνα με το αεροδρόμιο προκαλεί 20 φορές περισσότερες εκπομπές CO2 από μια εμπορική πτήση, ενώ η Γαλλία αυτή την εβδομάδα απαγόρευσε ορισμένες εμπορικές εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων σε διαδρομές όπου υπάρχουν επαρκείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Σε έγγραφο που κοινοποιήθηκε στις χώρες της ΕΕ ενόψει της συνάντησης των υπουργών μεταφορών τους την επόμενη εβδομάδα, οι τέσσερις χώρες ανέφεραν ότι το «υπερβολικό» κατά κεφαλήν αποτύπωμα άνθρακα των ταξιδιών με ιδιωτικά τζετ θα πρέπει να ωθήσει την ΕΕ να δράσει.

«Πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό το ζήτημα σε επίπεδο ΕΕ, ιδίως με την αξιολόγηση της δυνατότητας θέσπισης ισχυρότερων ρυθμιστικών μέτρων για τα ταξίδια με ιδιωτικό τζετ για να διασφαλιστεί ότι όλοι θα συνεισφέρουν το μερίδιο που τους αναλογεί στη συνολική προσπάθεια απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές», αναφέρεται στο έγγραφο που επικαλείται το Reuters.

Οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 64% το 2022 και απέδωσαν περισσότερους από 5,3 εκατομμύρια τόνους CO2, σύμφωνα με έρευνα της ολλανδικής εταιρείας συμβούλων CE Delft, που ανέθεσε η Greenpeace.


Αυτό είναι ένα κλάσμα των 147 εκατομμυρίων τόνων CO2 που εξέπεμψαν όλες οι πτήσεις που αναχωρούν από την ΕΕ και την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία το 2019, πριν η πανδημία COVID-19 καθηλώσει προσωρινά τον τομέα, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ.

Αλλά οι ακτιβιστές για το κλίμα έχουν από καιρό διαφωνήσει με τις υψηλές εκπομπές άνθρακα ανά άτομο που σχετίζονται με τα ιδιωτικά τζετ. Περίπου 100 διαδηλωτές διέκοψαν τις πτήσεις στο αεροδρόμιο της Γενεύης την Τρίτη ζητώντας απαγόρευση.

Οι υπουργοί Μεταφορών των χωρών της ΕΕ θα συζητήσουν το έγγραφο των τεσσάρων κρατών την 1η Ιουνίου.

Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη πρόκειται να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος CO2 τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της αγοράς άνθρακα της ΕΕ. Η ΕΕ έχει επίσης συνάψει συμφωνία σχετικά με δεσμευτικούς στόχους για τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν περισσότερα βιώσιμα καύσιμα, αλλά η έγκριση αυτού του νόμου έχει καθυστερήσει λόγω μιας άσχετης διαμάχης μεταξύ χωρών σχετικά με την πυρηνική ενέργεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ