Το 97% των παιγνιδιών σε διαδικτυακές αγορές δεν είναι ασφαλή

Το 97% των παιγνιδιών σε διαδικτυακές αγορές δεν είναι ασφαλή

Ο ευρωπαϊκός τομέας παιγνιδιών ζήτησε σήμερα από την ΕΕ να δείξει μεγαλύτερη αυστηρότητα απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, όπου πολλά παιγνίδια που πωλούνται δεν είναι συμβατά με τις προδιαγραφές για την ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα.

Από τα σχεδόν 200 παιγνίδια χωρίς εμπορικό σήμα που αγοράζονται από τρίτους πωλητές σε τέσσερις "marketplaces" (αγορές) στην Ευρώπη, "το 97% δεν ανταποκρίνεται στην Ευρωπαϊκή Οδηγία που είναι σχετική με την ασφάλεια των παιγνιδιών και το 76% των παιγνιδιών που ελέγχθηκαν παρουσιάζουν ελαττώματα τα οποία τα καθιστούν επικίνδυνα για τα παιδιά ήδη από την ηλικία των 6 μηνών", σημειώνουν σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν η γαλλική ομοσπονδία της βιομηχανίας παιγνιδιών και ειδών παιδικής φροντίδας FJP και οι Βιομηχανίες Παιγνιδιών της Ευρώπης (TIE).

Οι δύο ενώσεις στηρίζονται σε μελέτη που έγινε από τον γαλλικό όμιλο επιθεώρησης και πιστοποίησης Bureau Veritas.

Μεταξύ των παιγνιδιών που ελέγχθηκαν, τα οποία αγοράστηκαν σε χαμηλή τιμή στις πλατφόρμες Wish, AliExpress, Amazon και eBay, ορισμένα παρουσίαζαν "κίνδυνο πνιγμού που οφείλεται σε μικρά κομμάτια τα οποία αποσπώνται εύκολα" ή "επίπεδα συγκέντρωσης φθαλικών ενώσεων υψηλότερων αρκετές εκατοντάδες φορές από το όριο που επιτρέπει η ΕΕ", σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους.

Μεταξύ αυτών βρίσκονται επίσης "πιστόλια των οποίων τα βελάκια μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό, ξύλινα παιγνίδια με πολύ μακρύ κορδόνι, με το οποίο μπορεί να πνιγεί το παιδί", σημειώνει σε δηλώσεις που έκανε στο AFP ο γενικός διευθυντής της FJP Μπρις Εγκλού.

Την ίδια ώρα οι καταναλωτές προμηθεύονται όλο και περισσότερο από το Ίντερνετ και η υγειονομική κρίση με τον νέο κορονοϊό ενίσχυσε το φαινόμενο αυτό.

Το διαδικτυακό εμπόριο αντιπροσώπευε ήδη το 28% των συνολικών πωλήσεων παιγνιδιών στη Γαλλία το 2019 (+7% σε ένα έτος), αλλά "με την Covid-19 είδαμε μια πολύ ισχυρή αύξηση" του δικτύου αυτού διανομής, δήλωσε παράλληλα στο AFP ο Φρεντερίκ Τιτ, ειδικός του τομέα αυτού για τον όμιλο μελετών της αγοράς για τη βιομηχανία παιγνιδιών NPD.

Οι "pure players", οι αμιγώς διαδικτυακές επιχειρήσεις, όπως η Amazon και η Cdiscount, έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων (20%), ακολουθούμενοι από φυσικά καταστήματα που πωλούν και μέσω Ίντερνετ (μεγάλα καταστήματα, Fnac κλπ).

Οι προβλεπόμενες αναθεωρήσεις το 2020 των ευρωπαϊκών κανονισμών (η οδηγία e-commerce του 2001 και η οδηγία Γενική Ασφάλεια προϊόντων - 2001/95/ΕΕ) "προσφέρουν την ευκαιρία να οριστούν νέες υποχρεώσεις που θα αναγκάζουν τις αγορές να κάνουν περισσότερα για να προλαμβάνουν, να αντιδρούν και να φιλτράρουν τις δραστηριότητες τρίτων πωλητών", σημειώνουν οι FJP και TIE.

Οι πλατφόρμες στο Ίντερνετ θα μπορούν έτσι να ελέγχουν "αν ο κατασκευαστής έκανε την διαδικασία αξιολόγησης της κατάλληλης συμμόρφωσης (με τις προδιαγραφές) και εξέδωσε τεχνική τεκμηρίωση σύμφωνα με τις αξιώσεις που επιβάλλει η ΕΕ".

ΠΗΓΗ ΑΠΕ