«Κόβουν» από παντού οι Έλληνες για να τα βγάλουν πέρα - Μειώθηκε η αγοραστική τους δύναμη

«Κόβουν» από παντού οι Έλληνες για να τα βγάλουν πέρα - Μειώθηκε η αγοραστική τους δύναμη

Λιγότερα χρήματα και για τρόφιμα εξετάζουν οι μισοί

Χαμηλότερες δαπάνες σε όλα τα είδη, ακόμη και στα πρώτης ανάγκης, είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες καταναλωτές μέσα στο 2024, εφόσον η αγοραστική τους δύναμη συνεχίσει να συρρικνώνεται λόγω πληθωρισμού.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα από τη Focus Bari, το 50% αναμένεται να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε τρόφιμα και ποτά, ενώ το 56% σε οικιακά είδη και είδη υγιεινής. Πρόκειται για ποσοστά σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον μέσο όρο 18 ακόμη χωρών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Επίσης, τεράστιο ποσοστό των Ελλήνων -πέριξ του 80%- είναι διατεθειμένο να κόψει περαιτέρω τα έξοδα σε προαιρετικά καταναλωτικά είδη, όπως αλκοόλ ή παιχνίδια/παζλ/βιβλία και ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ. Επίσης, το 73% θα μείωνε τα έξοδά του και για προσωπική φροντίδα και ομορφιά.

Ακόμη πιο προβληματικό είναι ότι οι Έλληνες έχουν ήδη περιορίσει τα έξοδά τους για τα προϊόντα αυτά, παρότι οι τιμές τους έχουν ανέβει. Ενδεικτικά ένας στους 10 παραδέχεται ότι μείωσε τα έξοδά του σε τρόφιμα και ποτά έναντι σχεδόν πέντε στους 10 που τα αύξησε. Επίσης, ένα 14% περιόρισε τις δαπάνες σε οικιακά είδη και προϊόντα καθαριότητας έναντι 39% που τις αύξησε.

Μεγάλοι «χαμένοι» ήταν οι κατηγορίες των ρούχων/παπουτσιών/αξεσουάρ, του αλκοόλ και των παιχνιδιών/παζλ/βιβλίων, όπου τουλάχιστον οι μισοί μείωσαν τα έξοδά τους. Σε ό,τι αφορά την προσωπική φροντίδα και ομορφιά, το 26% μείωσε τις δαπάνες, το 30% τις αύξησε και το υπολειπόμενο 44% εκτιμά ότι έδωσε περίπου τα ίδια χρήματα.

Μειώθηκε η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων

Ήδη το 62% των Ελλήνων δηλώνει πως η αγοραστική του δύναμη έχει μειωθεί λόγω πληθωρισμού, έναντι 50% στις υπόλοιπες εξεταζόμενες χώρες. Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της Focus Bari, η Ελλάδα βρίσκεται έτσι στη δεύτερη θέση από 19 χώρες σε ό,τι αφορά το ποσοστό του κοινού με μειωμένη αγοραστική δύναμη, ανάμεσα στη Βρετανία (1) και τον Καναδά (3).

Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες προσέχουν περισσότερο τις τιμές, ιδίως στα ψώνια από το σούπερ μάρκετ (81%), στο ντελίβερι (63%) και στα ρούχα και παπούτσια (59%).

Επίσης, πάνω από τρεις στους δέκα ασχολούνται πλέον με το κόστος των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, τις εξόδους, τα φάρμακα και τα προϊόντα υγείας, καθώς και με τα καλλυντικά και γενικά προϊόντα ομορφιάς. Αντιθέτως, μικρότερο ποσοστό (λιγότεροι από ένας στους τρεις) παρατηρούν πλέον τις τιμές σε συνδρομές σε διάφορες υπηρεσίες, σε αεροπορικά ταξίδια και ξενοδοχεία, καθώς και σε αυτοκίνητο ή μηχανή.

Επίσης, από την έρευνα προκύπτει πως εννέα στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ανήσυχοι για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στις δαπάνες τους, σημαντικά περισσότεροι από τον μέσο όρο διεθνώς. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες γενιές εκφράζουν εντονότερη ανησυχία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ