Προσφυγή ΑΑΔΕ στο ΣτΕ για το πρόστιμο στην Mercedes

Προσφυγή ΑΑΔΕ στο ΣτΕ για το πρόστιμο στην Mercedes

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η ΑΑΔΕ μετά την απόφαση του Εφετείου που ανέτρεψε απόφαση για τον καταλογισμό προστίμου 85 εκατ. ευρώ στην Mercedes Hellas.

Αναλυτικότερα, στην Mercedes Hellas καταλογίστηκαν διαφυγόντες φόροι, τέλη και πρόστιμα λαθρεμπορίας ύψους 85 εκατ. ευρώ περίπου, για 6.299 αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην χώρα μας τη χρονική περίοδο από 1.1.2011 έως 31.12.2013.

Κατά το Ελληνικό Δημόσιο η Mercedes χρησιμοποίησε ιδιαίτερα τεχνάσματα που είχαν ως αποτέλεσμα, αφενός τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων και αφετέρου την καταβολή μειωμένων τελών ταξινόμησης, φόρου πολυτελείας και ΦΠΑ κατά τον εκτελωνισμό των 6.299 αυτοκινήτων το διάστημα από 1.1.2011 έως 31.12.2013.

Οι αρμόδιες αρχές επέβαλαν σε βάρος της Mercedes Hellas πολλαπλό τέλος συνολικού ποσού 62.294.889 ευρώ συν χαρτοσήμου και εισφοράς ΟΓΑ (συνολικά περίπου 85 εκατ. ευρώ). Επίσης, επιβλήθηκε το ποσό των 20.636.000 ευρώ για διαφυγόντες φόρου τους οποίους στερήθηκε το ελληνικό δημόσιο.

Η Mercedes Hellas προσέφυγε στα Διοικητικά Δικαστήρια και το Εφετείο Αθηνών στην υπ΄ αριθμ. 4352/2018 απόφασή του επισημαίνει ότι «δεν συντρέχει περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιαίτερου τεχνάσματος, κατά την έννοια των σχετικών διατάξεων του ν. 2960/2001 και ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται λαθρεμπορία» και έτσι οι ισχυρισμοί του Δημοσίου απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι και το δικαστήριο διέταξε την επιστροφή του ποσού που είχε καταβάλει η Mercedes Hellas.

Στην συνέχεια, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και το Δημόσιο προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας και ζητεί να αναιρεθεί η εν λόγω Εφετειακή απόφαση, και να επιλυθούν νομικά ζητήματα που ανέκυψαν.

Τέλος, η Αρχή ζητά να απαντηθεί από το ΣτΕ εάν:

1) Συνιστά τέχνασμα η ευκαιριακή μείωση των τιμών χονδρικής πώλησης των εισαγομένων αυτοκινήτων «με βάση την οποία προσδιορίζεται η φορολογητέα αξία, επί της οποίας υπολογίζεται το τέλος ταξινόμηση και οι άλλοι φόροι, δηλαδή απώλεια οφειλομένων προς το Δημόσιο δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, χωρίς να μεταφέρεται στην λιανική τιμή πώλησης των αυτοκινήτων, ούτε η μείωση των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, ούτε η μείωση της χονδρικής τιμής και μετ΄ ολίγον αίρεται η μείωση και οι χονδρικές τιμές επανέρχονται στα προ της μείωσης αρχικά επίπεδα» και

2) Σύμφωνα με την φορολογική νομοθεσία «θεσπίζεται υποχρέωση των εμπόρων αυτοκινήτων να μετακυλήσουν στην κατανάλωση, με αντίστοιχη ελάφρυνση τηςτελικής τιμής λιανικής πώλησης, τη φορολογική ελάφρυνση που προκαλείται σε περιπτώσεις μείωσης της χονδρικής τιμής, επί της οποίας υπολογίζονται οι φόροι που επιβαρύνουν το αυτοκίνητο (τέλος ταξινόμησης, φόρος πολυτελείας)».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ