Που έχει «κολλήσει» η σύμβαση για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Που έχει «κολλήσει» η σύμβαση για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

 

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ κρατούν το «κλειδί» που θα οδηγήσει είτε στην εκπλήρωση του φιλόδοξου στόχου για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων είτε στην απότομη προσγείωση των εσόδων στα μέχρι σήμερα δεδομένα .

Το ξεμπλοκάρισμα της 20ετούς παράτασης της σύμβασης του ΔΑΑ είναι μια εξέλιξη που «αποτιμάται» σε έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ, καθώς θα ανοίξει και την πόρτα για την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Αν και η υπογραφή για την παράταση ως το 2046 της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ) έπεσε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, αυτή έχει κολλήσει στα γρανάζια της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό που ουσιαστικά ελέγχεται στις Βρυξέλλες είναι η νομική ορθότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε για την παράταση της σύμβασης, δηλαδή χωρίς διαγωνισμό, ώστε να κριθεί εάν θα υπάρχει ζήτημα παράνομης κρατικής ενίσχυσης ή όχι.

Το πολύμηνο μπλόκο της DG Comp έχει καθυστερήσει όχι μόνο την είσπραξη του εσόδου, ύψους 483,87 εκατ. από το Ταμείο, αλλά και την έναρξη της πώλησης του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που αυτό κατέχει. Διαδικασία που ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει τον Μάρτιο.