Προχωρά σε επενδύσεις και αναμένει υψηλά κέρδη η Σαράντης

Προχωρά σε επενδύσεις και αναμένει υψηλά κέρδη η Σαράντης

 


Επενδύσεις ύψους 6 εκατ. ευρώ την τρέχουσα διετία 2018-2019 υλοποιεί ο όμιλος Σαράντης και αφορά την εργοστασιακή μονάδα των Οινοφύτων αλλά και τις εγκαταστάσεις της ουκρανικής θυγατρικής Ergopack που εξαγόρασε στις αρχές του έτους η εταιρία.

Η Ergopack έχει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, που αντιπροσωπεύει το 46% των συνολικών πωλήσεων, προς τις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) και τις ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ρωσία, η Λευκορωσία, το Καζαχστάν, η Μολδαβία, το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, η Πολωνία, η Λετονία, κ.ά.

Η αξία της επιχείρησης (entreprise value) ανέρχεται σε 20 εκατ. δολάρια, ενώ ο ελληνικός όμιλος εξαγοράζει το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της Ergopack, με το τίμημα να χρηματοδοτείται από τα διαθέσιμα της εισηγμένης, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Η Ergopack αποτελεί κορυφαίο παίκτη στην αναπτυσσόμενη ουκρανική αγορά προϊόντων οικιακής χρήσης, παρουσιάζοντας αυξανόμενο μερίδιο αγοράς κάθε χρόνο. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας αποτελείται από τρεις κορυφαίες μάρκες.

Την ίδια στιγμή ο Όμιλος αναμένει αύξηση 10,6% στα καθαρά κέρδη και 10,9% στις καθαρές πωλήσεις αναμένει για το 2018 η διοίκηση της Σαράντης, ενώ τα EBITDA προβλέπεται πως θα είναι αυξημένα κατά 12,6%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης για το 2018, που παρουσιάστηκαν στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών, η Σαράντης προβλέπει πως το τρέχον έτος θα εμφανίσει καθαρά κέρδη ύψους 31,66 εκατ. ευρώ, καθαρές πωλήσεις 380,5 εκατ. ευρώ και EBITDA 44,66 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη μετά από φόρους προβλέπονται στα 32,01 εκατ. ευρώ, ενώ οι φόροι εκτιμάται πως θα ανέλθουν σε 5,5 εκατ. ευρώ


Να σημειωθεί ότι το 2017 οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη κατέγραψαν αύξηση κατά 4,30% και ανήλθαν στα 343,16 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα παρουσίασε για την εταιρεία, άνοδο πωλήσεων της τάξης του 2,02%, στα 122,18 εκατ. ευρώ - απόδοση καλύτερη συγκριτικά με την τάση του δείκτη του λιανικού εμπορίου. Οι ξένες χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 64,4% του συνόλου των πωλήσεων του ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,60%, στα 220,97 εκατ. ευρώ από 209,26 εκατ. ευρώ, το περυσινό έτος.

Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη σημείωσαν άνοδο κατά 16,78%, στα 28,63 εκατ. ευρώ από 24,52 εκατ. ευρώ.

Το ερώτημα είναι πώς καταφέρνει η εταιρεία να αναπτύσσεται μέσα στην κρίση; Ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός της, η εξωστρέφεια αλλά και οι πρόσφατες εξαγορές σημάτων (AVA και Noxzema) έχουν καταφέρει να δώσουν σημαντική ώθηση στο Όμιλο, που συνεχίζει το σερί των θετικών επιδόσεων.

Η Σαράντης κατάφερε εγκαίρωςνα στραφεί στις εξωτερικές αγορές, διαθέτοντας εργοστάσια παραγωγής στις βαλκανικές χώρες και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Την τελευταία πενταετία ο Όμιλος κατάφερε να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που γέννησε η κρίση. Χρησιµοποίησε την ταµειακή άνεσή του, διέγνωσε τις ευκαιρίες και προχώρησε σε µπαράζ εξαγορών στις κατηγορίες των καλλυντικών και των οικιακών ειδών (Elmiplant, Kolastyna, Astrid) που ενίσχυσαν το χαρτοφυλάκιό του, τα µερίδια αγοράς, τους τζίρους και την κερδοφορία του.

Μερικά από τα κυριότερα σήματα και προϊόντα κατανάλωσης που παράγει και εμπορεύεται η Σαράντης σήμερα είναι τα NOXZEMA, CARROTEN, BIOTEN, ORZENE, C-THRU, PROSAR, SANITAS, AVA, ΤΕΖΑ, PYROX, CAMEL, AFROSO κ.α. Αυτά είναι μερικά από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα που διατηρούν υψηλή αναγνωρισιμότητα και σημαντικά μερίδια αγοράς.

Παράλληλα, μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής ο Όμιλος εμπορεύεται ισχυρά σήματα όπως τα LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, PUPA, JOHNSON & JOHNSON, ADIDAS, PLAYBOY, VAPONA, LANES, BIO-OIL κ.α. Η Σαράντης διακινεί και τα προϊόντα της εταιρείας ESTEE LAUDER, μέσω της κοινοπραξίας με την ESTEE LAUDER COMPANIES.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ