Πατάει γκάζι η αγορά αυτοκινήτου

«Ακτινογραφία» της αγοράς - Μεταχειρισμένα εναντίον νέων οχημάτων - Οι πρωταθλητές των πωλήσεων

Πατάει γκάζι η αγορά αυτοκινήτου

Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να ξεπερνούν άνετα το όριο των 200.000 μονάδων έκλεισε το 2019, προκαλώντας συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά, η οποία όμως απέχει ακόμα πολύ από τις προμνημονιακές ημέρες.

Συνολικά την προηγούμενη χρονιά κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους 215.000 αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 12,6% σε σχέση με το 2018. Ο ρυθμός ανάπτυξης παρουσίασε πάντως μείωση, καθώς στην περίοδο 2017-2018 οι πωλήσεις αυτοκινήτων είχαν εμφανίσει άνοδο 22,6%.

«Καλπάζει» η αγορά μεταχειρισμένων

Χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι μεταβιβάσεις οχημάτων που ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, το 2019 απέκτησαν ελληνική πινακίδα κυκλοφορίας 92.300 αυτοκίνητα, 15,3% περισσότερα από το 2018 και αντιπροσωπεύουν το 43% του συνόλου των εισαχθέντων αυτοκινήτων. Αντίθετα, τα νέα αυτοκίνητα μπορεί μεν να έχουν μερίδιο 57% όμως οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν με βραδύτερο ρυθμό, κατά 10,7% σε ετήσια βάση.

Συνολικά σε όλη τη χώρα και συμπεριλαμβανομένων και των δικύκλων με κινητήρες άνω των 50 κυβικών εκατοστών, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 2019 257.000 οχήματα, έναν 227.600 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηαη 12,8%.

Τι συμβαίνει με τα νέα οχήματα

Αν και πυκνώνουν οι φωνές που μιλούν για ανάγκη ανανέωσης του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα -ανάγκη που εντείνουν τα μέτρα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής αλλά και η σταδιακή απομάκρυνση των κατασκευαστών από τα ορυκτά καύσιμα-, οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων δεν θυμίζουν σε πολλά την προ κρίσης εποχή. Στη διάρκεια του 2019 πωλήθηκαν 114.100 νέα αυτοκίνητα, όταν το 2009, δέκα χρόνια πριν, οι πωλήσεις ήταν σχεδόν διπλάσιες και είχαν ξεπεράσει τις 220.000 μονάδες. Αντίστοιχα το 2008 όταν ελάχιστοι στην Ελλάδα είχαν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες που θα έκρυβε το μέλλον, είχαν πωληθεί 267.000 νέα αυτοκίνητα.

Οι πρωταθλητές

Η κατάταξη με βάση τους κατασκευαστές για το 2019 δείχνει την Toyota στην 1η θέση με μερίδιο αγοράς 11% και δεύτερη την Peugeot με 8,6%, ενώ από πολύ κοντά ακολουθεί στην τρίτη θέση η Volkswagen με 8,3%. Την πρώτη πεντάδα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κλείνουν Hyundai και Opel με μερίδια αγοράς 6,9% και 6,5% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν Fiat με 6,5%, Citroen με 6,1%, Suzuki με 5,7%, Nissan με 5,5%, Mercedes με 4% και Renault με 3,7%.

Στα ενδιαφέροντα στιγμιότυπα της προηγούμενης χρονιάς, περιλαμβάνεται η εισαγωγή και ταξινόμηση δύο Tesla, τα οποία «πάτησαν» σε ελληνική άσφαλτο τον Οκτώβριο, ενώ μπήκαν επίσης 108 Porsche, 91 Lexus, 126 Jaguar, 2 Maserati. Αντίστοιχα το 2018 είχαν ταξινομηθεί επίσης δύο Tesla, καθώς και 3 Βentley, 72 Porsche, 60 Lexus και 122 Jaguar.