Το τελικό σενάριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

Το τελικό σενάριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017
Σε ευρεία σύσκεψη που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2017.

Κανονικά, τα ειδοποιητήρια θα έπρεπε να αναρτηθούν από αύριο 1η Νοεμβρίου στις μερίδες των οδηγών στο Taxisnet αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει λάβει ακόμη τις οριστικές αποφάσεις. Βασικός στόχος παραμένει η πιο «πιστή» εφαρμογή του κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει». Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αντί να πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, θα πληρώνουν με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δηλαδή με το… γραμμάριο.

Πρόθεση του οικονομικού επιτελείου είναι ο υπολογισμός με το γραμμάριο να ισχύσει για όλα τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά το 2007. Έτσι, προκύπτει και ο αριθμός των περίπου ενός εκατομμυρίου ΙΧ. Με το ισχύον καθεστώς, τέλη με το γραμμάριο πληρώνουν τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 1/11/2010. Από τις αρχές του 2007 μέχρι και το 2010, πωλούνταν περίπου 200-250 χιλιάδες ΙΧ τον χρόνο. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα, επιβαρύνονται σήμερα με τέλη κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό.

Η θεωρία από την πράξη διαφέρει και στη σύσκεψη που θα γίνει μέσα στην εβδομάδα, θα προκύψει αν υπάρχει και η τεχνική δυνατότητα για να υλοποιηθεί το όραμα του υπουργείου Οικονομικών. Η εφαρμογή του σχεδίου εξαρτάται από το αν μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, θα μπορέσει η βάση δεδομένων του Taxis να ενημερωθεί για τις εκπομπές αερίων των αυτοκινήτων ηλικίας 8-10 ετών. Πολλά χρονικά περιθώρια δεν υπάρχουν καθώς για να συγκεντρωθεί το ένα δις. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου, θα πρέπει τα ειδοποιητήρια να έχουν αναρτηθεί όχι αργότερα από τις 15-20 Νοεμβρίου.

Δεύτερος στόχος του υπουργείου είναι να δοθούν κίνητρα ανάκτησης των πινακίδων και αυτό θα γίνει με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 10 ετών.

Για τα περισσότερα από το ένα εκατομμύριο ΙΧ που κυκλοφόρησαν από το 2007 έως το 2010, θα προκύψουν επιβαρύνσεις καθώς τα αυτοκίνητα 10ετίας εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από τα σύγχρονα ενώ βγάζουν περισσότερες επιβαρύνσεις σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς των τελών βάσει κυβισμού.