ΗΠΑ: Ανοίγει ο δρόμος για τα υβριδικά οχήματα - Τα σχέδια της Ford

ΗΠΑ: Ανοίγει ο δρόμος για τα υβριδικά οχήματα - Τα σχέδια της Ford

 

Τα υβριδικά ηλεκτρικά βενζινοκίνητα οχήματα μπορεί να μην πεθαίνουν τόσο γρήγορα όσο κάποιοι προέβλεπαν στη βιασύνη του κλάδου του αυτοκινήτου να αναπτύξει πλήρως τα ηλεκτρικά μοντέλα

Η Ford Motor είναι η τελευταία από πολλές κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota και της Stellantis, που σχεδιάζει να κατασκευάσει και να πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες υβριδικά οχήματα στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με προβλέψεις της βιομηχανίας στο Reuters.

Οι εταιρείες προτείνουν υβριδικά ως εναλλακτική λύση για πελάτες λιανικής και εμπορίου που αναζητούν πιο βιώσιμες μεταφορές, αλλά μπορεί να μην είναι έτοιμες να κάνουν το άλμα προς ένα πλήρες ηλεκτρικό όχημα.

«Τα υβρίδια εξυπηρετούν πραγματικά πολύ την Αμερική», δήλωσε ο Tim Ghriskey, ανώτερος στρατηγικός χαρτοφυλακίου στον επενδυτικό διευθυντή Ingalls & Snyder με έδρα τη Νέα Υόρκη. "Το υβριδικό είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (και) είναι μια ευκολότερη πώληση σε πολλούς πελάτες."

Το ενδιαφέρον για τα υβριδικά ανακάμπτει καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για καθαρά ηλεκτρικά δεν έχει επιταχυνθεί τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Οι έρευνες αναφέρουν διάφορους λόγους για τη χλιαρή ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, από το υψηλό αρχικό κόστος και τις ανησυχίες για το εύρος έως τους μεγάλους χρόνους φόρτισης και την έλλειψη δημόσιων σταθμών φόρτισης.

«Με τις αυστηρότερες απαιτήσεις εκπομπών ρύπων, τα υβριδικά παρέχουν έναν πιο καθαρό στόλο χωρίς να απαιτούν από τους αγοραστές να κάνουν το άλμα στα καθαρά ηλεκτρικά», δήλωσε ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος της AutoForecast Solutions.

Η S&P Global Mobility εκτιμά ότι τα υβριδικά θα υπερτριπλασιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια, αντιπροσωπεύοντας το 24% των πωλήσεων νέων οχημάτων στις ΗΠΑ το 2028. Οι πωλήσεις αμιγών ηλεκτρικών θα διεκδικήσουν περίπου το 37%, αφήνοντας τα οχήματα εσωτερικής καύσης — συμπεριλαμβανομένων των λεγόμενων «ήπιων» υβριδικών— με μερίδιο σχεδόν 40%.

Η S&P εκτιμά ότι τα υβριδικά θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% των πωλήσεων στις ΗΠΑ φέτος και τα αμιγώς ηλεκτρικά το 9%, με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) να λαμβάνουν περισσότερο από το 80%.

Ιστορικά, τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων στις ΗΠΑ, με το μακροχρόνιο Prius της Toyota μεταξύ των πιο δημοφιλών μοντέλων. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει σταθερά ότι τα υβριδικά θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στα σχέδια ηλεκτροκίνησης μεγάλης εμβέλειας της εταιρείας, καθώς αυξάνει σιγά σιγά τις επενδύσεις σε καθαρά ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ford είναι η τελευταία που λανσάρει πιο επιθετικά υβριδικά σχέδια. Στην κλήση κερδών του δεύτερου τριμήνου στα τέλη Ιουλίου, ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley εξέπληξε τους αναλυτές, λέγοντας ότι η Ford αναμένει να τετραπλασιάσει τις πωλήσεις της σε υβριδικά μέσα τα επόμενα πέντε χρόνια, αφού προηγουμένως είχε υποσχεθεί μια επιθετική ώθηση στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

«Αυτή η μετάβαση στα EV θα είναι δυναμική», είπε ο Farley στους αναλυτές. «Αναμένουμε ότι η αγορά EV θα παραμείνει ασταθής μέχρι να αναδειχθούν οι νικητές και οι ηττημένοι».

Μεταξύ των ανταγωνιστών της Ford, η General Motors φαίνεται να έχει μικρό ενδιαφέρον για τα υβριδικά στις ΗΠΑ, ενώ η Stellantis θα ακολουθήσει το hedge της Toyota και της Ford, προσφέροντας στους αγοραστές των ΗΠΑ μια επιλογή διαφορετικών κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, μέχρι να ξεκινήσουν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να απογειωθεί μετά τα μέσα της δεκαετίας, σύμφωνα με την GlobalData.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ