Φτηνή μου βενζίνη - Πτώση ως και 20% στη μέση τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα

«Μαύρος Απρίλιος» για τον μαύρο χρυσό - Προειδοποιήσεις από τη Διεθνή Επιτροπή Ενέργειας για... ξεχείλισμα των δεξαμενών

Φτηνή μου βενζίνη - Πτώση ως και 20% στη μέση τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα

Καθοδική πορεία έχουν σημειώσει το τελευταίο δίμηνο οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης στην Ελλάδα, ίσως όχι όμως τόσο έντονη όσο θα ήθελαν οι καταναλωτές, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος της τελικής τιμής του καυσίμου διαμορφώνεται από την υψηλή φορολογία.

Το τελευταίο δίμηνο και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δίνει καθημερινά στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης έχει πέσει κατά 15%. Στην αμόλυβδη 100 οκτανίων η πτώση είναι μικρότερη, στο 9%, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης σημειώνεται πτώση 14% και 20%.

Αναλυτικά και σύμφωνα με το τελευταίο διαθέσιμο δελτίο του υπουργείου Ανάπτυξης για τις 15 Απριλίου, στη χώρα μας η μέση τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη ήταν 1,354 ευρώ το λίτρο και για την αμόλυβδη των 100 οκτανίων στο 1,641 ευρώ ανά λίτρο, ενώ για το ντίζελ κίνησης ήταν στο 1,156 ευρώ και για το πετρέλαιο θέρμανσης στο 0,807 ευρώ ανά λίτρο.

Δύο μήνες πριν, στις 15 Φεβρουαρίου, οι τιμές διαμορφώνονταν στο 1,593 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη, 1,807 ευρώ για την αμόλυβδη 100 οκτανίων, 1,345 ευρώ για το πετρέλαιο θέρμανσης και 1,008 ευρώ για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Ανησυχία για την έκρηξη στα αποθέματα διεθνώς

Η ιστορική συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες για τη μείωση της ημερήσιας παραγωγής κατά 9,7 εκατ. βαρέλια δεν επαρκεί, προειδοποιεί η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (IEA).

Η IEA προειδοποιεί πως οι δυνατότητες αποθήκευσης πετρελαίου εξαντλούνται λόγω της πρωτοφανούς μείωσης της ζήτησης, η οποία σε ημερήσια βάση υπολογίζεται πως δημιουργεί επιπλέον ποσότητες 12 εκατ. βαρελιών.

Σε έκθεσή της που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Μεγάλη Τετάρτη η IEA επισημαίνει πως το σύνολο της αλυσίδας εφοδιασμού κινδυνεύει να φτάσει στο 100% της διαθέσιμης χωρητικότητάς της έως το τέλος Ιουνίου. Εξαιτίας διαφόρων περιορισμού τεχνικού τύπου γίνονται προσπάθειες αποθήκευσης της πλεονάζουσας παραγωγής όχι σε δεξαμενές αλλά σε αγωγούς μεταφοράς ή και σε σουπερτάνκερ, με τις τιμές εκμίσθωσης να εκτοξεύονται.

ΗΠΑ, Κίνα, Νότια Κορέα και Ινδία έχουν ανακοινώσει πως προτίθενται να ανεβάσουν τον όγκο των στρατηγικών αποθεμάτων πετρελαίου που διατηρούν, προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο και να μειωθεί η πίεση στα δίκτυα εφοδιασμού και αποθήκευσης. Ωστόσο όπως φαίνεται οι ενέργειες αυτές δεν επαρκούν.