Διστακτικοί οι Έλληνες στις online αγορές

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat

Διστακτικοί οι Έλληνες στις online αγορές

H Black Friday είναι πια παρελθόν όμως η Cyber Monday έρχεται με προσφορές στις διαδικτυακές αγορές. Τι θα κάνουν όμως οι Έλληνες καταναλωτές τη Δευτέρα;

Το διαδικτυακό εμπόριο δεν αποτελεί τον προτιμώτερο τρόπο αγορών για τους περισσότερους Έλληνες, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την πιο πρόσφατη έρευνα της Eurostat που είδε το φως της δημοσιότητας πριν από ένα 24ωρο.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, 6 στους 10 πολίτες ηλικίας 16 έως 74 ετών, έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά κατά το τελευταίο έτος. Περισσότερο ενεργοί οnline αγοραστές αναδεικνύονται οι Δανοί, όπου το 84% έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι Ρουμάνοι με το ποσοστό να περιορίζεται στο 20%.

Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 36% και φέρνει τη χώρα μας στην τελευταία εξάδα μαζί με χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κύπρος, η Κροατία αλλά και η Ιταλία. Ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με εμάς είναι το ποσοστό των online αγορών στην Πορτογαλία που ανέρχεται στο 37%.

Στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Δανία, βρίσκεται η Βρετανία με 83% και την τριάδα κλείνει η Ολλανδία με το ποσοστό των online αγοραστών να ανέρχεται στο 80%.

Στη χώρα μας παρά τις ευκολίες που προσφέρονται είναι σαφές πως οι περισσότεροι αποφεύγουν ή αγνοούν τα οφέλη των διαδικτυακών αγορών. Για παράδειγμα, μόλις το 21% πραγματοποιεί online αγορά εισιτηρίων για μία συναυλία ή μία παράσταση, ενώ το 23% χρησιμοποίησε τους τελευταίους 12 μήνες μία online υπηρεσία για να αγοράσει προϊόντα σουπερμάρκετ ή φαγητό. Ωστόσο το ποσοστό αυτό είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 25%, που δείχνει πως στον τομέα αυτό υπάρχει αρεκτή επιφυλακτικότητα από πολλούς καταναλωτές εντός της Ε.Ε. Αντίθετα στα βιβλία και τα περιοδικά το ποσοστό των αγοραστών στην Ελλάδα είναι 14% έναντι 35% στην Ε.Ε.

Ο τομέας στον οποίο το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό είναι στα είδη ρουχισμού (και λοιπών αξεσουάρ) όπυ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 64% και στην Ελλάδα 60%. Τέλος, στα ηλεκτρονικά είδη η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο με το ποσοστό των αγορών να διαμορφώνεται στο 28% έναντι 25% στην Ε.Ε.